سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 80675

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم گفت: وزارت بهداشت و درمان نیاز به تغییر و تحول اساسی دارد.

شهلامیرگلوبیات در گفت‌وگو با (ایسنا) ، درخصوص مهمترین اولویت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، توجه خاص به پوشش بیمه‌ای مناسب در بین آحاد مختلف جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: اصلی ترین دغدغه مردم در نظام سلامت هزینه‌هایی است که به منظور درمان متحمل می‌شوند و مهمترین اولویتی که این وزارت خانه باید مد نظر قرار دهد کاهش هزینه درمان و سهم پرداختی بیمار است.

وی با اشاره به اینکه باید معادله پرداخت هزینه‌های درمانی تغییر کند، اظهار کرد: در حال حاضر سهم پرداختی بیمار از هزینه‌های درمانی به 70 درصد رسیده است که این جفای بزرگی در حق مردم است اما قانون پیش بینی کرده که بیمار تنها باید 30 درصد از هزینه‌ها را بپردازد.

میرگلوبیات اضافه کرد: وزارت بهداشت سیستم بسته و حالت انحصاری دارد و اکثر مدیران این مجموعه سهامداران بخش خصوصی هستند، هم‌اکنون بدترین وضعیت از نظر نظارت بر بخش خصوصی در کشور وجود دارد و این مسئله باعث شده است که 70 تا 80 درصد مردم هزینه‌های درمان را پرداخت کنند و به دلیل اینکه از بخش دولتی نتیجه نمی‌گیرند، به بخش خصوصی هدایت می‌شوند که امیدواریم وزیر جدید بتواند این مشکل را برطرف کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه اجرای برنامه پنجم توسعه را زمینه ساز کاهش مشکلات حوزه سلامت عنوان کرد و ادامه داد: عملیاتی کردن برنامه پنجم توسعه در حوزه سلامت، تثبیت قیمت دارو و نگاه متوازن و عادلانه به حوزه سلامت در اقصی نقاط کشور به ویژه نقاط محروم از دیگر اولویت‌هایی است که وزارت بهداشت و درمان باید به آنها بپردازد.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت و همکاری خیرین حوزه سلامت و بخش خصوصی با دولت، تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت خصوصا اصلاح معضلات پیش رو در اجرای طرح پزشک خانواده با تامین منابع لازم جامعه را به سمتی هدایت می کند که سطح سلامت آن ارتقاء یابد و مردم نگران وضعیت درمان خود نباشند.

میرگلوبیات رأی اعتماد 260 نماینده به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان را ناشی از نوآوری، خلاقیت و پشتکار دکتر هاشمی و سوابق وی دانست و اظهار کرد: نمایندگان مجلس در رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت یازدهم در حوزه سلامت، تعهد، کارآمدی و دقت نظر وی در امور را مد نظر قرار داده و به برنامه های زیربنایی و اصولی وی در این حوزه رأی دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha