چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 80796
سلامت نیوز : رئیس انجمن جراحی قلب ایران گفت: اگر از دوران جنینی مادر باردار فقط یک بار اکوی قلب جنین انجام بدهد بیماری قلبی جنین به راحتی قابل تشخیص است چرا که اکنون کودکان بیمار به دلیل مراجعه دیرهنگام علاوه بر قلب، ریه خود را هم از دست می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمدعلی یوسف‌نیا صبح امروز در حاشیه ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی در جمع خبرنگاران به شایع‌ترین مشکلات قلبی کودکان اشاره کرد و گفت: باز بودن جداره دو دهلیز، بطن، باز بودن جدار شریانی و جابه‌جایی عروق و سوراخ بودن قلب شایع‌ترین بیماری‌های قلبی در کودکان است.

وی ادامه داد: از آنجایی که کودکان بیمار قلبی با مشکلات زیادی مواجه بوده و از انجام بسیاری حرکات در کودکی ناتوان می‌شوند بهتر است تا مادران باردار از هفته هشتم بارداری و پس از تشکیل قلب جنین به متخصص قلب نوزادان مراجعه کرده و اکوی جنینی انجام دهند تا بیماری‌های پیچیده قلب جنین در مراحل اولیه تشخیص داده شود.

این جراح قلب در عین حال انجام اکوی قلب برای نوزادان پس از تولد را نیز ضروری دانست و افزود: برخی خانواده‌ها فکر می‌کنند چون زمینه ارثی بیماری قلبی در خانواده ندارند نیازی به چکاپ در دوران کودکی وجود ندارد در صورتی که همه حداقل یک بار باید اکوی قلب را انجام می‌دهند چرا که اگر از بدو تولد پیشگیری کنیم در آینده از بار بیماری‌های قلبی در هرم جمعیتی کم کردیم.

وی مراجعه دیرهنگام در مناطق محروم و دورافتاده را یکی از مشکلات پیش رو در حوزه قلب و عروق کودکان دانست و گفت: متأسفانه در این مناطق موقعی کودک بیمار را برای معالجه می‌آورند که ریه کودک از بین رفته و فقط پیوند قلب و ریه چاره‌ساز است چرا که در مواردی که شریان یا قلب سوراخ باشد جریان خون غیرطبیعی استو عروق ریه را به سرعت از بین می‌برد.

ششمین کنگره بین‌المللی قلب رضوی 30 مرداد تا اول شهریور به مدت 3 روز آخرین دستاوردهای بین‌المللی حوزه قلب و عروق را با حضور 42 نفر از اساتید بین‌المللی در اختیار متخصصان این حوزه قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha