شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 80954
سلامت نیوز : ارتقای سلامت مردم برنامه اول و اصلی من است و به همین خاطر نیز پیشنهاد كرده‌ام كمیسیون خاصی به نام كمیسیون سلامت شهروندان در شورای چهارم تشكیل شود. در صورتی كه این پیشنهاد با مخالف اعضا مواجه شود، حداقل باید كمیسیون فعلی فرهنگی و اجتماعی به نام كمیسیون فرهنگی، اجتماعی و سلامت تغییر نام دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ؛ زیرا انسان سالم زیر ساخت توسعه پایدار است و اگر رنگ و لعاب شهر را تغییر بدهیم ولی مردم نشاط و شادی و سلامت نداشته باشند، توسعه پایدار اتفاق نیفتاده است. اعتقاد دارم در سه دوره گذشته شهرداری از این بحث مغفول مانده، زیرا مدیران نگرش سلامت محور نداشتند و بیشتر متخصصان عمران و شهرسازی بودند. انتظار است با حضور چند نفر پزشك در شورای چهارم از جمله آقایان دكتر انصاری، شیبانی و خانم آباد و بنده سایر اعضای شورا نیز همراهی كنند تا بتوانیم در این حوزه شاهد ارتقای سلامت مردم باشیم.

متاسفانه در زندگی امروز مردم شهر تهران، آسیب‌های جدی فراوانی دیده می‌شود ولی كسی نیز حساس نیست. سلامت متولی خاص خود را می‌خواهد كه تا الان در شورای شهر، نداشته است. باید تلاش شود نقش شورا در حوزه سلامت بسیار پررنگ‌تر از زمان كنونی باشد. درباره پرسش دوم: شورای شهر نباید توسط شهرداری مدیریت شود. بلكه جایگاه و شأن اصلی و قانونی شورا این است كه عده‌یی متخصص در حوزه‌های مختلف بنشینند، همفكری كنند، اولویت تعیین شود و شهردار نیز مجری و بازوی اجرایی شوراست.

شورا در حین شورا باید نظارت كند و شهرداری نیز پاسخگو باشد. نباید بنشینم كه شهرداری برنامه بیاورد، بعد از اجرا به تصویب برساند كه شكل قانونی به آن بدهد و بخواهد تاییدیه بگیرد. شورا باید شهرداری را مدیریت كند و برنامه‌ها را برای اجرا به شهرداری بدهد.

رحمت الله حافظی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha