خبرگزاری "شینهوا" چین روز شنبه اعلام كرد نوع جدیدی ازویروس سرماخوردگی در آمریكا باعث كشته شدن ‪ ۱۰‬نفر و مبتلا شدن ‪ ۳۶۰‬نفر دیگر به این ویروس شده است .

به گزارش سلامت نیوز، خبرگزاری شینهوا به نقل از مركز ملی كنترل و پیشگیری بیماری‌ها درآمریكا (‪ (CDC‬گزارش داد: درحال حاضر ‪ ۵۳‬نفر ازاین مبتلایان در بیمارستان بستری شده‌اند.

بنابراین گزارش اولین نوع از این ویروس در ماه مه ‪ ۲۰۰۶‬شناسایی شد كه قربانیان و مبتلایان به آن بیشتر در ایالت‌های تگزاس، اورگان، واشنگتن و نیویورك متمركز بودند.

برپایه گزارش منتشر شده ازسوی ‪ CDC‬یكی ازمهمترین محل‌هایی كه این ویروس بطور گسترده پخش شد، پایگاه هوایی "لاكلند" درتگزاس است ، كه از ‪ ۱۰۶‬سرباز مبتلای آن یك نفر جان باخت.

این ویروس متراكم به عنوان یك عامل جدی بیماری در بین كودكان ، افراد سالخورده و یا كسانی كه مشكل پزشكی دارند، شناخته می‌شود.

براساس این گزارش، این ویروس سرماخوردگی جزو ویروس‌های متراكم از سری ‪ ۱۴‬می‌باشد كه تنها باعث سرماخوردگی سپس بروز بیماری‌های تنفسی را برای فرد مبتلا به دنبال دارد.

به‌گفته دكتر "جان سو" تهیه‌كننده این گزارش ازسوی ‪ ،CDC‬چیزی كه در این رابطه حایز اهمیت است، ایجاد مشكلات تنفسی شدید حتی برای افراد بزرگسال كه از سلامت كامل برخوردارند، می‌باشد.

شینهوا گزارش داد تحقیقات به عمل آمده هنوزنتوانسته است عامل بازدارنده این بیماری و یا نحوه انتشار آن را شناسایی كند.

برپایه این گزارش ویروس متراكم، ‪ ۵۱‬نوع دارد كه دراكثر مواردباعث ایجاد عفونت‌های چشمی، برونشیت و مشكلات روده‌ای در انسان می‌شود.

خبرگزاری چین افزود: هیچ داروی خاصی برای مبتلایان به این ویروس وجود ندارد بلكه مبتلایان بر اثر مقاومت بدنی خودشان بهبود می‌یابند.

گزارش ‪ CDC‬می‌افزاید تحقیقات به عمل آمده توسط كارشناسان این نهادحاكی ازآن است كه شیوع این بیماری در اوایل سال ‪ ۲۰۰۶‬میلادی بیشتر در پایگاه‌های نظامی آمریكا در ایالت‌های كالیفرنیا، میسوری، الینویز، جورجیا و تگزاس بوده است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha