سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: اینکه هر دستگاهی بعد از وقوع یک حادثه تصادف تقصیر را گردن دیگری می‌اندازد، قابل قبول نیست. رئیس جمهوری هم در جلسه دولت به همه دستگاه‌ها دستور اکید داد که در این باره به مردم پاسخ شفاف و صریح بدهند و جلوی تکرار آن را بگیرند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با فارس درباره حادثه تصادف قم - تهران که هفته گذشته جان 44 نفر را گرفت،‌توضیح داد: من امروز به قم رفته ام تا در این مورد اطلاعات بیشتری به دست آورم و بتوانم توضیحات دقیق تری ارائه کنم اما آنچه شنیدم این است که اورژانس قم 6 دقیقه بعد از تماس تلفنی در محل تصادف حاضر شده، 11 آمبولانس اعزام کرده و ظرف نیم ساعت تمام مجروحان را به بیمارستان منتقل کرده است.

وی گفت: وزیر کشور هم در جلسه دولت به من گفت که اورژانس و وزارت بهداشت در این مورد عملکرد خوبی داشته و یکی از علل سفر من به قم تقدیر از افرادی است که در این زمینه به وظیفه شان خوب عمل کرده اند.

وزیر بهداشت گفت: ما مسئول سلامت مردم هستیم اینکه یک تصادف رخ دهد و در آن 40 نفر جان خود را از دست بدهند، اصلاً قابل قبول نیست. ما وظیفه داریم در این مورد به مردم توضیح بدهیم و اقداماتی انجام دهیم که دیگر شاهد تکرار چنین مسائلی نباشیم، اینکه فقط تسلیت بگوییم و مرتبظ تقصیر را گردن دیگری بیندازیم فایده ای ندارد.

هاشمی ادامه داد:‌ باید بررسی کنیم. ببنیم دقیقاً اشکال کار کجاست، راهنمایی و رانندگی که همان ابتدا تقصیر را گردن وزارت صنایع انداخت، آن یکی هم تقصیر را گردن وزارت راه و شهرسازی می‌اندازد، بالاخره باید مشخص شود که اشکال کجاست و باید سریعاً اشکالات را بر طرف کنیم تا دیگر شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

وی اضافه کرد:‌ در حوزه وزارت بهداشت هم رئیس اورژانس به من گزارش داد که به علت عملکرد خود اورژانس قم توانستیم مجروحان را به موقع منتقل کنیم و جلوی افزایش تلفات را بگیریم اما قطعاً این آمادگی در تمام اورژانسهای سراسر کشور وجود ندارد،تعداد زیادی از پایگاههای اورژانس کشور فقط به علت کمبود اعتبار و نیرو دارند برچیده می شوند.

وزیر بهداشت ادامه داد:‌ ما در وزارت بهداشت باید هر چه سریعتر کمبودها را بر طرف کنیم اما وزارت بهداشت با معلول حادثه درگیر است، در حالی که باید پیشگیری را در اولویت قرار دهیم باید با اصلاح وضعیت خودروها، جاده ها و نظارت دقیق‌تر راهنمایی و رانندگی جلوی این حوادث را بگیریم.

وی گفت:‌ اگر خودرو مشکل فنی دارد چرا راهنمایی و رانندگی اجازه تردد به آن داده است، چرا اجازه واردات یا تولید به خودروهای غیر ایمن داده‌اند، چرا جاده‌های غیر استاندارد در کشور داریم. البته شنیدم که وزیر راه و شهرسازی دستور داده است که کمیته‌ای برای بررسی موضوع تشکیل شود و ظرف یک هفته علت را توضیح دهد و ظرف یکماه راهکار را اعلام کند.

هاشمی افزود:‌ موضوع این حادثه در هیئت دولت هم مطرح شد و رئیس جمهور دستور اکید داد که همه مسئولان مرتبط در دولت باید در این مورد به مردم جواب شفاف و صریح بدهند، نمی شود که هر کس از موضع دستگاه خودش دفاع کند و تحلیل خودش را ارائه کند، چنین چیزی قابل قبول نیست.

وزیر بهداشت اضافه کرد:‌ همه مسئولان دولت از این مسئله ابزار تأسف کردند اما این کافی نیست و مشکل مردم را حل نمی‌کند و مسائل به قوت خودش باقی می ماند، ما باید طلبکار باشیم چون مسئول جان مردم هستیم به همین علت از همه مسئولان می خواهیم هر چه زودتر علل وقوع چنین حوادثی را اعلام کنند و هر چه سریعتر راه حل جلوگیری از آن را اعلام و اجرایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha