سلامت نیوز : بحث کاهش زمان معاینه فنی خودروها هنوز داغ است. کارشناسان معتقدند در تصادفات هفته گذشته که نزدیک به 50 نفر از مسافران در جاده‌ها جان خود را از دست دادند، بالا بودن سن خودروها و نقص فنی از دلایل اصلی بروز این تصادفات بود. اینبار، احمد دنیامالی، یک عضو شورای شهر تهران در اینباره اظهارنظر می‌کند.

او در گفت‌وگو با آرمان از پیشنهاد جدیدش به شورا می‌گوید: من در صحن شورا پیشنهاد دادم که خودروها برای دریافت کارت روزانه در مهرماه باید معاینه فنی شده باشند. درحال حاضر درمورد آنچه مجلس درمورد افزایش سن معاینه فنی خودروها به تصویب رسانده است، درحال مذاکره هستیم. احساس ما این است که در بحث آلودگی و مباحث مربوط به خودرو با تسامح و تساهل برخورد می‌شود.

او با بیان اینکه خودروهایی که واجد استانداردهای بین‌المللی نیستند نه‌تنها به‌صورت سالانه بلکه هر شش ماه یک مرتبه باید برای معاینه فنی حضور یابند، می‌گوید: خودروهایی چون پراید و پژو به‌طور متوسط بالای 150 PPM تولید آلودگی دارد. بنابراین طبیعی است زمانی که پاییز و زمستان می‌شود اینورژن اتفاق بیفتد و با این کیفیت بد بنزین خبر از سونامی سرطان دهیم. دنیامالی ادامه می‌دهد: سالمندان و کودکان و شهروندان تهرانی در خطر جدی هستند بنابراین در این حوزه باید سختگیرانه برخورد و از تردد خودروهای فرسوده به نفع سلامت مردم جلوگیری کرد. منطقی است که به دنبال راهکارهای اجرایی در این زمینه باشیم زیرا با شعار و حرف به این مهم دست پیدا نمی کنیم.

این عضو شورای شهر تهران می‌افزاید: در دنیا استانداردهای بین‌المللی در تمامی بخش‌های حمل و نقلی می‌گوید خودروها مخصوصا خودروهای عمومی باید بازرسی فنی شوند. باید خودروهای فنی را در تمامی پایانه‌های شهری و بین‌شهری مستقر کنیم و بازرسی‌ها را انجام دهیم. اگر به این اقدامات دست نزنیم با 22 هزار کشته در سال در جاده‌های کشور روبه‌رو هستیم، مرکز آن نیز تهران است. بدیهی است معاینه فنی یکی از راهکارهای کاهش تصادفات در کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha