یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 85415
سلامت نیوز : قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از تلاش برای باروری ابرها در تهران خبر داد و گفت:‌ یکی از راهکارهای تامین آب تهران، استان و یا سایر استان‌های کشور که دارای بحران هستند پتانسیل باروری ابرها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه حمایت ؛ محمدرضا امیرکمالی، با اشاره به این‌که شرکت آب منطقه‌ای تهران مسوولیت باروری ابرها را بر عهده دارد گفت: طرح مبانی باروری ابرها برای استان تهران انجام شده و نتایج آن مثبت بوده است.

وی با اشاره به این‌که براساس نتایج مبانی باروری ابرها در تهران چه در شرایط خشکسالی و چه در شرایط ترسالی حدود 10 تا 15 درصد به میزان بارش‌ها اضافه خواهد شد، گفت: دنبال موضوع باروری ابرها هستیم تا با هماهنگی مجوز آن گرفته شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: در صورت امکان از باروری ابرها برای استان تهران تا پایان سال استفاده خواهد شد.
امیرکمالی در پایان خاطرنشان کرد:هر چه قدر که به منابع آب استان به ویژه در بخش آب‌های سطحی اضافه شود به کاهش بحران در تهران کمک می‌کند.

ذخیره سدهای شرق 50 درصد منفی شده است
پیش از این مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز با تاکید بر این‌که حجم ذخایر سدها 50 درصد منفی است، اظهار کرده بود: باید 21.5 درصد مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند تا آب رسانی حالت پایدار داشته و سه ماه پیش رو را پشت سر بگذاریم.

محمد پرورش با اشاره به این‌که میزان بارندگی‌ها نیز نسبت به سال گذشته 32 درصد منفی شده است، گفت: سه ماه پیش رو را باید با صرفه جویی 21.5 درصدی پشت سر بگذاریم و در انتظار بارش در ماه‌های بعد تا پایان سال باشیم چرا که اگر در آن زمان نیز بارندگی نداشته باشیم از لحاظ منابع آب شرایط خوبی نخواهد بود.

وی با اشاره به این‌که بر اساس پیش بینی‌ها در سه ماهه اول نیمه دوم سال میزان بارندگی‌ها زیاد نخواهد بود، گفت: ذخیره سدها نیز کاهش پیدا کرده است و برای وجود شرایط پایدار لازم است که 21.5 درصد در مصرف آب صرفه جویی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha