سلامت نیوز : دستگیری 53 اراذل و اوباش در عملیات شبانه پلیس، كاهش 52 درصدی شرارت در پایتخت، دستگیری عامل اذیت و آزار كودكان در پایتخت و تشریح تسهیلات و اقدامات پلیس تهران در ایام محرم از مهم‌ترین بخش‌های نشست رئیس پلیس تهران است. سردار حسین ساجدی‌‌نیا اظهار داشت: یكی از طرح‌های مستمر پلیس برخورد با اراذل و اوباش است. شب گذشته ماموران پلیس امنیت و آگاهی موفق شدند 53 نفر از اراذل و اوباش سطح دو و سه را دستگیر كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تهران امروز ؛ این طرح اكنون نیز ادامه دارد و در یك منطقه ماموران با اراذل و اوباش درگیری مسلحانه پیدا كردند. وی ادامه داد: در این طرح شناسایی افراد خاص كه ضمن اوباشگری اقدام به سرقت هم می‌كردند در دستور كار قرار گرفت چرا كه این افراد ضمن اقدامات رذیلانه دست به سرقت و ایجاد ناامنی می‌زدند. ساجدی‌‌نیا از دستگیری یك متهم به كودك آزاری خبر داد و افزود: در عملیات شب گذشته پلیس آگاهی موفق شد شروری را دستگیر كند كه ضمن اوباشگری اقدام به آزار و اذیت افراد كم سن و سال می‌كرد. تصویر این فرد به زودی به حكم مرجع قضایی در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

رئیس پلیس تهران با بیان اینكه اقدامات اراذل و اوباش در 7 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 52 درصد كاهش یافته است تاكید كرد: پلیس اقداماتی را در دستور كارش قرار داده است تا در كمترین زمان افرادی كه دست به اقدامات ناهنجار می‌زنند شناسایی و دستگیر شوند. رئیس كلانتری موظف است پس از وقوع ناهنجاری در سطح منطقه‌اش موضوع را شخصا رسیدگی كند در حال حاضر 90 درصد پرونده‌های اوباشگری در كمتر از 24 ساعت پیگیری و به نتیجه می‌رسد. وی در مورد اینكه اراذل و اوباش در كدام مناطق فعالیت می‌كنند، گفت: نمی‌توانیم محل خاصی را برای فعالیت این افراد مشخص كنیم اما هر نقطه‌ای كه اراذل مرتكب جرم شوند پلیس بلافاصله وارد عمل می‌شود. روزی نیست كه با این اشرار برخورد نكنیم.

ساجدی‌‌نیا با اشاره به اینكه اگرچه ممكن است اراذل و اوباش بار دیگر آزاد شوند تاكید كرد اگر این افراد دست از اقدامات مجرمانه برندارند پلیس بار دیگر با آنها برخورد می‌كند. ما مجرم را دستگیر و به همراه پرونده تحویل مرجع قضایی می‌دهیم و صدور حكم و رسیدگی به پرونده در حوزه اختیارات افراد دیگر است. او تمهیدات ترافیكی و انتظامی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم را شرح داد. سردار حسین ساجدی‌نیا با تشریح اقدامات انتظامی و ترافیكی محرم امسال، گفت: برای مراسمات محرم امسال، كلیه تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.وی با بیان اینكه در حوزه ترافیك، طرح‌های ترافیكی پیش‌بینی شده است، گفت: كلیه مسیرهایی كه عزاداران در تكایا و حسینیه‌ها می‌توانند به راحتی به انجام عزاداری بپردازند، مورد شناسایی قرار گرفته است. رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینكه پلیس سعی در تسهیل عبور و مرور دارد تا ایجاد محدودیت ترافیكی، گفت: با این حال گاهی مجبور هستیم كه محدودیت‌های عبور و مرور ایجاد كنیم كه انجام این مسئله به نفع مردم، هیات‌های عزاداری و دسته‌جات است.

ساجدی‌نیا در مورد تمهیدات انتظامی محرم، گفت: سركلانتر و روسای كلانتری‌های تهران جلسات متعددی با مسئولان هیات‌های عزاداری داشته‌اند و برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه همكاری هر چه بیشتر انجام شده است. وی در پاسخ به این سوال كه آیا ساعت خاصی برای برگزاری هیات‌های عزاداری اعلام شده است یا نه؟ گفت: ساعت خاصی تعیین نشده، اما مسئولان هیات‌ها همچون سنوات گذشته عمل می‌كنند و خود مراعات مسائلی را خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha