رئیس جمعیت حمایت از پیوند اعضای ایران انجام پیوند عضو را در زمره مهمترین کارهای پزشکی نام برد و گفت : این کار در طب سنتی و در بین بزرگان صاحب نام ایران و اسلام سابقه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علی اکبر ولایتی در همایش "هنر، مهربانی و بخشندگی" که به همت واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در فرهنگسرای هنر برگزار شد، اظهار داشت : اگر فردی با دارو عضو بیمارش بهبود نیافت و اگر با ترمیم جراحی آنچه را که معیوب شده است نتوانست اصلاح کند و به تدریج نقش حیاتی خودش را از دست داد در چنین شرایطی به پیشرفته ترین کار پزشکی که پیوند اعضا است می رسیم.

وی با اشاره به اهمیت پیوند اعضا و اینکه کسانی که پیوند می کنند شانس زنده ماندن آنان بیشتر است، افزود : امروز کار پیوند اعضا در کشور در سطح جوامع پیشرفته است و در حوزه پزشکی به خصوص پیوند حرف اول را در منطقه می زنیم.

رئیس پژوهشکده سل و ریه بیمارستان مسیح دانشوری در اهمیت کار پیوند اعضا به خصوص پیوند ریه در ایران تصریح کرد : درصد کسانی که بعد از پیوند ریه زنده مانده اند  با آنچه در کشورهای اروپایی و آمریکا اتفاق می افتد قابل مقایسه است.

ولایتی همچنین به سایر موارد پیوند اعضای از جمله پیوند کلیه اشاره کرد و گفت : در حال حاضر تعداد پیوند کلیه در کشور تقریبا به روز پیوند صورت می گیرد و بیمار در نوبت نداریم.

رئیس جمعیت حمایت از پیوند اعضای ایران، با تاکید بر تخصص و مهارت بالای پزشکان ایرانی در دنیا افزود : اطمینان به پزشکان ایرانی و هزینه کمتر درمان منجر به حضور بیمارانی از کشورهای مختلف در ایران شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha