سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 86902
سلامت نیوز : یک روانشناس با هشدار درباره تأثیر مستقیم و غیرمستقیم آلودگی هوا بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان، آلودگی هوا را عامل افت تحصیلی در کودکان مبتلا به آسم عنوان کرد.

حجت‌الله فراهانی در گفت‌وگو با فارس گفت: آلودگی هوا در عملکرد تحصیلی کودکان به طور مستقیم و غیر مستقیم اثر می‌گذارد.

وی افزود: تعطیل مدارس و عدم حضور در مدارس موجب می‌شود تا معلمان برای جبران زمان از دست رفته تدریس را سرعت بخشیده و این امر موجب تضعیف عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود.

فراهانی اظهار داشت: بی‌حالی ناشی از آلودگی هوا موجب خواب آلودگی شدید و عدم تمایل برای یادگیری می‌شود.کودکان بر اثر آلودگی هوا زودتر بیمار می‌شوند و دیرتر بهبود پیدا می‌کنند.

عضو انجمن روان‌آزمایی استرالیا تصریح کرد: اثر مستقیم آلودگی هوا در بچه‌هایی که آسم دارند موجب پیشرفت تحصیلی پایین می‌شود.

وی افزود: در تحقیقی از دو گروه دانش‌آموز که یک گروه آسم و گروه گواه سالم بودند استفاده شد پس از انجام آزمایش مشخص شد که آلودگی هوا موجب کاهش عملکرد تحصیلی در کودکان مبتلا به آسم می‌شود.

این متخصص بهداشت روانی اذعان داشت: موقع آلودگی هوا اکسیژن کمتری به مغز می‌رسد و عملکردهای شناختی که به پردازش پیچیده‌ای نیاز دارند تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان ساخت: هر چند آلودگی هوا موجب اثرات بدی در آموزش دانش‌آموزان می‌شود اما تعطیل مدارس که ناشی از آلودگی هواست نیز می‌تواند در عملکرد تحصیلی دانش‌آموز اختلال ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha