در این مدت یکی از مهمترین اقداماتی که در بخش بهداشت و درمان انجام شده است، تعادل نسبی در حوزه دارو است که تقریبا به آرامش نسبی رسیده است اما هنوز در بخش دارو مشکلات عمده ای وجود دارد.

آرامش بازار دارو مهمترین موضوع گزارش 100 روزه بهداشت و درمان
سلامت نیوز : عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه هنوز عدالت در حوزه سلامت عملیاتی نشده است، گفت: آرامش بازار دارو مهمترین موضوع گزارش 100 روزه بخش بهداشت و درمان است.

محمدجواد نظری مهر در گفت و گو با پانا، با اشاره به ارائه گزارش 100 روزه حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: در این مدت یکی از مهمترین اقداماتی که در بخش بهداشت و درمان انجام شده است، تعادل نسبی در حوزه دارو است که تقریبا به آرامش نسبی رسیده است اما هنوز در بخش دارو مشکلات عمده ای وجود دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر چند بسیاری از معضلاتی که در این حوزه وجود داشت تا حدودی مرتفع شده است اما هنوز نگرانی هایی در این راستا وجود دارد به ویژه در بخش قاچاق دارو باید اقدامات جدی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: توزیع عادلانه دارو نیز در بخش درمان موجب می شود که دست دلالان از بازار دارو کوتاه شود.
نظری مهر در ادامه با تأکید بر اینکه سهم مردم از خدمات دریافتی بهداشت و درمان باید به طور یکسان باشد، افزود: یکی از عواملی که می توان برای ایجاد عدالت در حوزه سلامت مد نظر قرار داد تقویت حوزه بهداشت و درمان است که این امر با تکمیل چرخه نیروی انسانی و تزریق اعتبار لازم عملیاتی می شود.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: تجمیع بیمه‌ های درمانی، فعالیت یکپارچه صندوق های بیمه ای، مطالبات پرستاران و یکسان سازی تعرفه های درمان از مهم ترین مباحثی است که در حوزه سلامت باید به آن توجه شود.
وی با اشاره به موضوع تجمیع بیمه های درمانی نیز گفت: تجمیع بیمه ها چند سالی است که مد نظر مسئولان حوزه سلامت قرار دارد اما متأسفانه هنوز این امر محقق نشده است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان تصریح کرد: اجرای تعرفه ‌های واقعی، تعامل با سازمان‌ های بیمه گر، اجرای کامل و کارشناسی شده برنامه پزشک خانواده هنوز جای کار دارد و باید تصمیمات جدی در این راستا انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha