سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 87970

هرگونه درد مفصلی یا عضلانی در صورتی که علت آن شناسایی شده باشد، سندرم خستگی مزمن عضلانی، کشیدگی‌های ساده عضلانی – رباطی، اضطراب، انواع آرتروزها، رماتیسم مفصلی و استئوآرتریت‌ها در صورتی که در مرحله حاد نباشند از ماساژدرمانی بهره می برند.

همه فوائد یک ماساژ خوب!

سلامت نیوز : رییس انجمن علمی طب فیزیکی و توانبخشی به تاثیر ماساژدرمانی بر رفع گرفتگی‌های عضلانی اشاره کرد و گفت: افراد عادی جامعه در حالی که تحرک لازم را ندارند به انجام فعالیت‌های سنگین و متناوب روی می‌آورند که همین مسئله آنها را دچار گرفتگی عضوی از بدن می‌کند.

دکتر منصور رایگانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، به بیان فواید ماساژ درمانی در زمینه‌های مختلف پرداخت و اظهار کرد: هرگونه درد مفصلی یا عضلانی در صورتی که علت آن شناسایی شده باشد، سندرم خستگی مزمن عضلانی، کشیدگی‌های ساده عضلانی – رباطی، اضطراب، انواع آرتروزها، رماتیسم مفصلی و استئوآرتریت‌ها در صورتی که در مرحله حاد نباشند از ماساژدرمانی بهره می برند.

وی ادامه داد: علاوه بر این ماساژ در بهبود سندرم تونل کارپال یا بیماری تونل مچ دست، کمردرد، مشکلات گردش خونی، افسردگی، بی خوابی، اختلالات گوارشی مثل اسپاسم روده بزرگ، یبوست واسهال، سردرد بویژه سردرد ناشی از اسپاسم و تنش عضلانی، اختلالات سیستم ایمنی، دردهای سرطانی، کاهش دامنه حرکات مفصلی، سینوزیت، استرس، اختلال مفصل آرواره‌ای – گیجگاهی و آسیب‌های ورزشی میز موثر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه افراد عادی جامعه به دلیل عدم تحرک لازم به دلیل انجام تمرینات سنگین و متناوب دچار گرفتگی عضوی از بدن می‌شوند، اظهار کرد: البته استرس‌های روحی و روانی هم به نوعی در ایجاد «اسپاسم» نقش دارند که ماساژدرمانی تأثیر مطلوبی در برطرف کردن این مشکل خواهد داشت.

رایگانی افزود: همچنین آسیب‌دیدگی‌های جزئی که منجر به کبودی و یا شکستگی نشود و یا همان ضرب‌دیدگی، در بین افراد عادی و ورزشکاران به تناوب دیده می‌شود که شناخت نقاط مورد نظر از سوی ماساژورها و استفاده از تکنیک‌های لازم جهت کم کردن و یا برطرف کردن ناراحتی‌های جزئی می‌تواند باعث کاهش خطرات احتمالی شود .

رییس انجمن علمی طب فیزیکی و توانبخشی به مکانیسم اثر ماساژدرمانی بر بدن اشاره و عنوان کرد: معمولا انواع ماساژ با یک مکانیسم مشابه بر روی بدن اثر می‌گذارند. زمانی که ماهیچه بیش از حد فعالیت دارد، تجمع مواد زائد از جمله اسیدلاکتیک می‌تواند باعث درد، گرفتگی و حتی اسپاسم عضلات شود.

وی ماساژ را در برخی موارد توصیه نکرد و گفت: در بعضی شرایط استفاده از ماساژ بویژه برای ورزشکاران به جای آنکه مفید واقع شود اثرات سوء روی بدن می‌گذارد. در مواردی چون بالاتر بودن دمای بدن از ۳۷٫۷ درجه سانتی‌گراد، هنگام بروزعوارض و آسیب‌هایی چون تورم شدید، التهاب مفاصل، سوختگی، زخم‌های باز، کشیدگی عضلانی، پارگی لیگامنت، کوفتگی، سرمازدگی و سوختگی، بیماری‌های عروق خونی مانند واریس سیاهرگی، التهاب سیاهرگی و ترمبوز یا تشکیل لخته در عروق خونی و بیماری‌های عفونی پوست نباید از ماساژ درمانی استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha