سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 87974

سلامت نیوز : یک متخصص مادر و کودک گفت: دیابت بارداری بیشتر از نیمه دوم یعنی در هفته 20 دوران بارداری آشکار می‌شود.

دکتر حمید رضا فرخ اسلاملو در گفت وگو با (ایسنا) ، افزود: دیابت نوع اول بیشتر در افراد زیر 40 سال بروز می‌کند که به دلیل تولید نشدن انسولین بوده و این افراد باید در تمامی عمر خود از انسولین استفاده کنند نوع دوم این بیماری که درصد بیشتری از افراد را مبتلا می‌کند بیشتر در افراد بالای 40 سال رخ می دهد که علت آن کاهش تولید انسولین توسط لوزالمعده، تغییر سبک زندگی، افزایش چاقی و مقاومت سلول‌های بدن نسبت به استفاده از انسولین است.

وی در رابطه با دیابت در دوران بارداری گفت: دیابت در دوران بارداری که نوع سوم دیابت است به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی و افزایش قند خون در دوران بارداری است که عمدتا این نوع از دیابت ژنتیکی می باشد و خطرناک ترین نوع دیابت محسوب می‌شود.

اسلاملو خاطرنشان کرد: علایم دیابت دوران بارداری همانند دو نوع دیگر دیابت است که شایع ترین علایم این بیماری پرخوری، پرنوشی و پرادراری است.

وی با بیان اینکه این نوع از دیابت خطرناک ترین نوع دیابت است، افزود: دیابت بارداری عوارضی بسیار جدی برای جنین به دنبال دارد که می توان به مواردی مانند احتمال زایمان زودرس، نارسا بودن جنین هنگام تولد، افزایش وزن نوزاد و مرگ در شکم مادر اشاره کرد.

اسلاملو تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز این بیماری در مادران توصیه می شود که مراقبت های قبل از بارداری را انجام دهند که در طی این مراقبت ها می توان با انجام آزمایش و معاینه از بروز این بیماری جلوگیری کرد و مادران موظفند قبل از بارداری دو نوع آزمایش انجام دهند که با انجام این آزمایشات می توان مادرانی را که مستعد این بیماری هستند را تشخیص داد.

اسلاملو خاطرنشان کرد: دیابت بارداری بیشتر از نیمه دوم یعنی در هفته 20 دوران بارداری آشکار می‌شود.

وی ادامه داد: متوسط جهانی مبتلا شدن به دیابت بارداری، یک درصد است ولی متاسفانه در ایران به دلیل وجود اضافه وزن در میان زنان این آمار در بین مادران باردار بیشتر از یک درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha