سلامت نیوز : مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران از اعلام نتایج اولیه اعتباربخشی به دانشگاهها، مراکز درمانی و بیمارستانها خبر داد و گفت: تاکنون دو بیمارستان در کشور موفق به اخذ مدرک اعتباربخشی بین المللی شده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ خورشید وسکویی اظهار کرد: نتایج اعتباربخشی در بیمارستانها در سطوح مختلف به عنوان مثال بیمارستانهای 100 تخته، بیمارستانهای بزرگ تک تخصصی و... در رنکینگ سطوح مختلف قرار می گیرند.

وی ادامه داد: پس از اعلام نتایج اولیه بیمارستانها در یک بازه زمانی یک ماه مهلت دارند تا اعتراض خود را نسبت به نتایج اعلام شده با ارائه مدارک و مستندات عنوان و برطرف کنند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که بازدید و بررسی نهایی در بهمن ماه به همراه ارزیاب ارشد و خارجی(خارج از دانشگاه) انجام می شود، افزود: با توجه به این که امکان تغییر رتبه و رنکینگ بیمارستان ها در بررسی مجدد وجود دارد از این رو این نتایج فقط به اطلاع دانشگاه ها و مراکز درمانی رسیده و اعلام عمومی نشده است.

وسکویی با بیان اینکه در تیم ارزیاب حضور ارزیاب ارشد الزامی است، گفت: اخذ اعتبارسنجی بین المللی صرفا به معنای مجوز توریسم درمانی نیست اما نخستین شرط گرفتن اعتبارسنجی ملی است و بسیاری از آیتم ها با اعتبارسنجی بین المللی مشترک است.

وی با بیان اینکه بیمارستانهای زیادی درخواست دریافت اعتبارسنجی بین المللی دارند، ادامه داد: از این رو مدارک و مستندات خود را ارائه کرده اند و تاکنون دو بیمارستان رضوی مشهد و بیمارستان چشم پزشکی نور موفق به اخذ مدرک اعتباربخشی بین المللی شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha