عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام آمادگی اعضای این کمیسیون برای انجام هر اقدامی در راستای پیشگیری از رشد طلاق گفت: متاسفانه در جامعه ما بسترهای لازم برای آموزش مهارت زندگی فراهم نیست.

افزایش آمار طلاق در کلانشهرها/تشریح مهم ترین فاکتور های طلاق
سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام آمادگی اعضای این کمیسیون برای انجام هر اقدامی در راستای پیشگیری از رشد طلاق گفت: متاسفانه در جامعه ما بسترهای لازم برای آموزش مهارت زندگی فراهم نیست.

عباس قائید رحمت در گفت و گو با پانا، با اشاره به رشد طلاق در کشور اظهار داشت: همه می دانیم که طلاق در کشور رو به رشد است، از طرفی اخیرا آمارهای ضد و نقیضی در رابطه با درصد ازدواج و طلاق در کشور ارائه شده اما لازم است که در مبنای آمارها دقت کنیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالارفتن سن ازدواج در کشور افزود: همچنین با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، سن ازدواج بالارفته و ازدواج در میان جوانان با تأخیر انجام می شود. بالارفتن سن ازدواج در طول سال های آینده رشد جمعیت را با مشکل مواجه می کند که باید برای این امر اقدامی انجام شود.

طلاق در کشور رابطه مستقیمی با مشکلات اقتصادی دارد

وی در ادامه با بیان اینکه طلاق در کشور رابطه مستقیمی با مشکلات اقتصادی دارد، تصریح کرد: هر اندازه که وضعیت اقتصادی بدتر شود، رشد اقتصاد در کشور پایین آید و تورم نیز بالا رود در رشد طلاق موثر است و در واقع این امر رابطه مستقیمی با فروپاشی خانواده پیدا می کند.
قائید رحمت افزود: مشکلات اجتماعی رابطه مستقیمی با اقتصاد دارد. در حال حاضر نرخ بیکاری و تورم در کشور بالا است و در پی آن مشکلات اجتماعی به وجود آمده که اگر بخواهیم این امر را با گذشته مقایسه کنیم، می بینیم که هم اکنون مشکلات اجتماعی و اقتصادی در میان خانواده بسیار افزایش پیدا کرده است.
فاکتورهای طلاق در استان‌های کشور، مختلف است
وی در پاسخ به این سوال که کدام استان ها در میزان طلاق رو به رشد بوده اند، گفت: نمی توان آماری را برای طلاق در استان ها ارائه کرد اما هر قدر که شهرها بزرگ تر می شوند، مسایل آن ها نیز بزرگ تر می شود. از طرفی استان های کشور از نظر خرده فرهنگ ها متفاوت هستند و در هر شهر فاکتورهای متفاوتی برای ازدواج و همچنین طلاق وجود دارد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ازدواج در کشور از مرحله سنتی به مدرن نزدیک شده است، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از ازدواج ها بر مبنای گذشته شکل نمی گیرد. البته اگر این شیوه ازدواج به صورت مطلوب باشد، مفید است اما چنانچه ازدواج بر پایه احساس و بدون منطق باشد، شرایط سختی به وجود می آید و در نهایت آمار طلاق افزایش پیدا خواهد کرد.

عمده ترین عوامل طلاق

قائید رحمت با بیان اینکه عوامل مختلفی در طلاق دخیل است، گفت: در مساله طلاق؛ موضوعاتی همچون خرده فرهنگ ها، مداخله های خانواده، گرانی و بیکاری را می توان عمده ترین محورها برشمرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه رشد طلاق باید دغدغه مسئولان باشد، اضافه کرد: مجلس نیز باید به این امر ورود کند ضمن اینکه همه سازمان ها و ارگان های مرتبط باید در رابطه با پیشگیری از مساله طلاق ورود کنند.
وی تصریح کرد: صرفا وامی که برای تسهیلات ازدواج در نظر گرفته می شود جوابگوی مشکلات جوانان برای ازدواج نیست.
این نماینده مجلس با بیان اینکه دچار فقر آموزش در مساله ازدواج و مهارت زندگی هستیم، گفت: در جامعه ما بسترهای آموزش برای مهارت زندگی فراهم نیست و این موضوع باید مورد توجه مسئولان مربوطه بیش از پیش قرار بگیرد.

بر اساس اعلام سازمان ثبت اسناد در هفت ماه سال جاری، 467 هزار و 242 فقره ازدواج با کاهش 5 درصدی و 90 هزار و 653فقره طلاق با افزایش 6 درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل در دفاتر ازدواج و طلاق سراسر کشور ثبت شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha