یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 88228
سلامت نیوز: طرح آموزش مهارت های زندگی از طریق تئاتر درمانی موسوم به سایکو درام در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی به اجرا درآمد.

هایده فیضی پورمسوول اداره راهنمایی و مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح که به صورت ابتکاری به اجرا درآمد به خوبی مورد توجه دانشجویان قرار گرفت.

به گفته وی بر اساس نتایج یک بررسی علمی در راستای شناسایی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانشجویان که توسط کارشناسان اداره مشاوره دانشجویی انجام گرفت از میان 14 عامل بررسی شده از جمله حافظه کوتاه مدت و بلند مدت، انگیزه پیشرفت، اختلافات خانوادگی، بیماری خاص، سطح درآمد خانواده، محل زندگی کنونی شامل خوابگاه، خانه استیجاری و دانشجویی و ارتباط دوستی پنهانی با جنس مخالف فقط دو عامل انگیزه پیشرفت و ارتباط صمیمانه پنهانی با جنس مخالف ارتباط معنی داری با افت تحصیلی دانشجویان داشت.

وی اظهارکرد: برهمین اساس از سال 1391 طرحی جهت افزایش آگاهی دانشجویان جدیدالورود دختر با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی به صورت ترکیبی از آموزش های کارگاهی با سایکودرام یا تئاتر درمانی آموزشی تربیتی برای اولین بار در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در این دانشگاه اجرا شد، مورد توجه دانشجویان قرار گرفت.

مسوول اداره راهنمایی و مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: مرحله چهارم این طرح در آذرماه امسال در سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی برگزار شد که بر اساس فرم های نظرسنجی 85 درصد از دانشجویان اجرای آموزش ها از طریق سایکو درام را بر سایر روش ها ترجیح و سطح اثرگذاری آن را بسیار مثبت ارزیابی کردند.

فیضی پور گفت: فیلم تئاتر با ابلاغ به کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور جهت استفاده و اجرای این طرح ارسال شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha