دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹

سلامت نیوز : مدیرعامل انجمن ام اس استان آذربایجان غربی گفت:از مطرح‌ترین مشکلات بیماران ام اس باید به کمرشکن بودن هزینه‌های درمان، نداشتن بیمه تکمیلی و مشکل ایجاد اشتغال برای آنها اشاره کرد.

سمیه زارع در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: هم اکنون 1734 بیمار ام اس در سطح استان داریم. از زمان تشکیل انجمن بیماران ام اس در سال 92 این بیماران نسبت به تشکیل پرونده و دریافت کارت عضویت اقدام کرده‌اند.

وی افزود: طبق آمار، مبتلایان به ام اس در خانم‌ها 2.5 برابر بیشتر از آقایان است.

زارع، ام اس را بیماری بدون منشاء و درمان قطعی، عنوان و اظهار کرد: اضطراب، شایعترین عامل ابتلاء به این بیماری است و با توجه به این‌که ام اس بیماری جدید و نوظهور قرن است، قشر جوان بیشتر در معرض تهدید هستند. متاسفانه از بین بیماران ام اس می‌توان به کودک دو ماهه‌ای اشاره کرد که از بیماری خود رنج می‌برد.

وی ادامه داد: سن افراد مبتلا به ام اس معمولا بین 15 تا 45 سال است، در حالی که ایران در راه توسعه و آبادانی نیاز به نسلی سالم از جوانان دارد و آمار بیماران می‌تواند نگران کننده باشد.

زارع بیان کرد: معمولا علائم بیماری ام اس، ناتوانی جسمی و عدم تعادل و بی‌حسی اعضای بدن و همچنین مشکلات چشمی، دوبینی و نابینایی موقت است. حمایت و همیاری خانواده‌ها در روحیه بیماران تاثیر بسزایی دارد. همچنین فرهنگ سازی و تبلیغات در بین اقشار مختلف مردم از جمله راهکارهای مفید برای بالا بردن میزان آگاهی افراد جامعه از این بیماری است.

مدیرعامل انجمن ام اس استان آذربایجان غربی گفت: نامناسب بودن ساختمان انجمن، کمبود و یا نبود وسیله نقلیه‌ی اختصاصی برای بیماران و تبدیل شدن بیماری ام اس به یک معضل اجتمایی از دیگر مشکلات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha