شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 88639
سلامت نیوز : از نظر من کار داوطلبی یعنی انجام کاری با انگیزه عدم دریافت هزینه در مقابل کار انجام شده است و به نوعی وقف انسان بجای وقف کالا است و این وقف از طریق انسان برای انسان یا جامعه انسانی اتفاق می‌افتد و لذا چون هدف انسان است و این انسان می‌تواند از خود ما شروع شود تا به دیگران ختم شود چرا که در کمترین زمان، مکان و توان می‌توانیم در ابتدا برای خود، خانواده خود و همینطور جامعه بزرگتر داوطلبانه کار کنیم.

به گزارش سلامت نیوز ؛ این کار داوطلبانه می‌تواند در دوره‌های متناوب تکرار شود و یا حتی هر روز یک قسمت از زمان هر کس به این کار اختصاص یابد و هر چه بیشتر باشد اثربخش‌تر هم خواهد بود و اگر این کار داوطلبانه با رویکرد اجتماعی، محیط زیستی، اقتصادی و فرهنگی اتفاق بیافتد می‌تواند در توسعه پایدار جوامع کمک کند.

مدتی است برای نهادینه کردن این کار روزی را به این موضوع اختصاص داده‌اند که در آن روز همه با تمرکز بیشتری به این رویکرد بپردازند تا نهادینه‌سازی اتفاق بیافتد.
کمترین کار داوطلبانه می‌تواند مشابه کارهایی به شرح زیر باشد:

1-    نریختن زباله در معابر عمومی
2-    نکشیدن سیکار در فضای عمومی
3-    فراوری زباله خودمان
4-    بازچرخانی پساب خودمان
5-    مصرف بهینه نعمات خداوند و ممانعت از اسراف
6-    ...

برای شروع توان انجام یک کار داوطلبانه را به همه مردم دنیا بازگو می‌کنیم شاید دست بدست هم دهیم، دنیا را آباد و محلی برای زندگی پایدار کنیم.

دوستان همه در محیط زندگی خود می‌توانیم با یک مشت کرم خاکی البته از 4400 گونه کرم خاکی تعداد محدودی این توان را دارند که %70 زباله ما را فراوری کنند و از بین بردن محیط زیست خودمان و آلوده کردن آن خودداری کنیم و علاوه بر آن با تولید پروتئین در تامین نهاده‌های دام، طیور و آبزیان و حتی غذای انسانها با اندک قیمت و همچنین از طریق فضولات این کرم غنی‌ترین و آلی‌ترین و بیولوژی‌ترین کود بدست می‌آید و با جایگزین کردن این کود جای کودهای شیمیایی از توسعه سرطان در بین جوامع مانع خواهیم شد.
از این کود می‌توانیم در تغذیه دام، طیور و آبزیان هم استفاده کنیم.

از این کرم می توانیم لوازم آرایشی و بهداشتی و تنوعی از داروهای خاص تولید کرد.چقدر ساده هم هست پرورش این کرم، در یک جعبه یا سبد میوه یا یک سطل زباله با یک کیلوگرم از این کرم کار را شروع کنید و برای نهادینه‌سازی آن مبادرت به انتشار فیلم و کتب آموزشی کنید.

بخش عمده‌ای از دانش بطور رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.
نزدیکترین راه اینترنت است به نشانی‌هایی زیر:
http://amozeshecompost.blogfa.com
www.hecc.ir
ksaljoghi@yahoo.com

در صورت نیاز به تهیه فیلم به شماره 09363666199 آقای حصاری تماس داشته باشید.
در صورت نیاز به کتاب و مشاوره با آقای خیرآبادی عامل توسعه خوشه زمین سالم به شماره 09121057037 تماس بگیرید.

خسروسلجوقی
سلطان کرم ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha