سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 89009

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با انتقاد از تشکیل نشدن شورای عالی بیمه سلامت در سال ۹۱ ٬ گفت: به نظر می‌رسد تأخیر در تشکیل این شورا مانند سال‌های گذشته آسیب جدی را به وضعیت تعرفه‌ای کشور و به تبع آن بخش سلامت وارد می‌کند.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با انتقاد از تشکیل نشدن شورای عالی بیمه سلامت در سال ۹۱ ٬ گفت: به نظر می‌رسد تأخیر در تشکیل این شورا مانند سال‌های گذشته آسیب جدی را به وضعیت تعرفه‌ای کشور و به تبع آن بخش سلامت وارد می‌کند.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با انتقاد از تشکیل نشدن شورای عالی بیمه سلامت در سال ۹۱  افزود: انتظار می‌رفت که این شورا طی زمان منطقی و قبل از اعلام بودجه کشور تشکیل شود که متأسفانه این موضوع محقق نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی٬ با اشاره به رابطه مستقیم تعیین تعرفه پزشکی و تصویب بودجه بخش سلامت در سال ۹۱ ٬ گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه باید شورای عالی بیمه سلامت قبل از آغاز سال جدید، تعیین تعرفه‌ها را انجام می‌داد که متأسفانه به علت تشکیل نشدن به نظر می‌رسد این تأخیر مانند سال‌های گذشته آسیب جدی را به وضعیت تعرفه‌ای کشور وارد می‌کند.
 
وی ادامه داد: به طور حتم پس از تشکیل شورای عالی بیمه سلامت از سوی هیأت وزیران، مجلس هم باید در مورد ترکیب تعداد و نحوه وظایف و نحوه استقرار دبیرخانه باید اظهار نظر کند.
 
تأمینی‌لیچایی با اشاره به تجربه تلخ سال ۹۰ در حوزه تعرفه‌های دولتی و خصوصی٬ تصریح کرد: امسال شاهد تجربه تلخ تعرفه‌های سال ۹۰ و افزایش نیافتن متناسب تعرفه‌ای بخش دولتی و غیر دولتی بوده‌ایم به طوری که هنوز بسیاری از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی با مشکلات اقتصادی فراوان دست به گریبان بوده و مشکلاتشان روزبه‌روز افزون می‌شود.
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ ادامه داد: در صورت حاکم بودن نگاه غیر واقعی وغیر فنی سال ۹۰ شورای عالی بیمه برای امسال در حوزه تعیین تعرفه‌ها سال سختی برای حوزه سلامت پیش‌بینی می‌شود که در این رابطه ضرورت دارد بازنگری اساسی و بنیادی در بحث تعرفه‌ها و توجه به قیمت تمام شده خدمات صورت پذیرد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha