محققان دانمارکی اعلام کرده اند که چنانچه مادران در دوران بارداری مبتلا به آنفلوانزا شوند، احتمال اینکه فرزندشان پس از تولد مبتلا به اسکیزوفرنی شود افزایش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر محققان معتقدند این خطر به قدری جدی است که ممکن است احتمال اسکیزوفرنی در فرزند را تا 8 برابر افزایش دهد.

بنابر همین گزارش به مادران توصیه می شود در فصل زمستان و شیوع آنفلوانزا واکسن آنفلوانزا بزنند تا در دوران بارداری مبتلا به این بیماری نشوند.

بررسی ها نشان داده ابتلای مادر به آنفلوانزا مشکلات زیادی برای جنین و مادر به همراه دارد و در ضمن با توجه به اینکه در چند ماه اول بارداری استفاده از بسیاری از داروها نیز ممنوع می باشد، مشکلات زیادی برای مادر و فرزند به همراه دارد.

تحقیقات قبلی نشان داده بود کودکانی که در اواخر زمستان متولد می شوند، بیشتر مستعد ابتلا به اسکیزوفرنی می باشند اما دلیل آن مشخص نبود. اما حالا دلیل آن ابتلای مادر به آنفلوانزا تشخیص داده شده است.

متخصصان توصیه می کنند به منظور جلوگیری از هر گونه نقص و بیماری در جنین، خانم ها قبل از بارداری به طور کلی تحت آزمایش قرار گیرند و واکسن های مورد نیاز را بزنند تا دچار صدمات و مشکلات بعدی نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha