رییس اداره سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس وزارت بهداشت از تدوین بسته خدماتی سلامت جوانان و نوجوانان خبر داد و گفت:‌ این بسته كه شامل خدمات آموزشی، تشخیصی، مشاوره و درمانی است در سال87 به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

دكتر گلایل اردلان در گفت وگو با ایسنا افزود: این طرح پس از بررسی‌های چند ساله شاخص‌های سلامت گروه‌های سنی 6 تا 25 سال و به منظور ارتقای سطح سلامت و كاهش رفتارهای ناسالم در این زمینه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور، گفت: پس از اخذ تایید علمی متخصصان و كارشناسان، برنامه‌ریزی مجریان طرح بر اساس اختلالات مهم موجود در این گروه سنی انجام می‌شود.

رییس اداره سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس وزارت بهداشت با اعلام این كه بیشتر رفتارهای ناسالم افراد 6 تا 25 ساله بیشتر در نوجوانان و جوانان مشاهده می‌شود، اظهار كرد:‌ به طور مثال، بر اساس آخرین بررسی‌های وزارت بهداشت در سال 83، 7/3 درصد افراد 15 تا 25 سال در طول هفته میوه مصرف نمی‌كنند، این در حالی است كه 9/33 این افراد به طور مستمر و سایر افراد یك تا شش بار میوه مصرف می‌كنند.

اردلان اضافه كرد: همچنین 11 درصد این افراد در طول هفته هیچ نوع سبزی استفاده نمی‌كنند. از سوی دیگر، 53 درصد افراد 15 تا 25 ساله نیز در طول هفته ماهی مصرف نمی‌كنند.

وی در ادامه با اشاره به شیوع 4 درصد چاقی در افراد 15 تا 25 ساله و ابتلای 11 و 6 درصد این افراد به ترتیب به اضافه وزن و چاقی، بر لزوم پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر و اصلاح شیوه زندگی افراد از سنین كم تاكید كرد.

رییس اداره سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس وزارت بهداشت یادآور شد: بسته خدماتی سلامت جوانان و نوجوانان در مراكز بهداشتی و درمانی، خانه‌های بهداشت و مدارس اجرا خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha