کفش در سلامتی افراد تاثیر بسیار زیادی دارد. برخی بیماری ها مانند انواع کمردردها و زانودردها و بسیاری بیماری های مزمن از این دست ناشی از پوشیدن کفش نامناسب می باشد.

بدترین کفش ها برای پاهای شما

سلامت نیوز:پاشنه ها هر روز بلندتر و بلندتر می شوند. پاشنه ی بلند کفش موجب بیماری های مختلف از پیچ خوردن پا گرفته تا دردهای مزمن دیگر می شود.

به گزارش سلامت نیوز کفش در سلامتی افراد تاثیر بسیار زیادی دارد. برخی بیماری ها مانند انواع کمردردها و زانودردها و بسیاری بیماری های مزمن از این دست ناشی از پوشیدن کفش نامناسب می باشد.

چه این پاشنه ها خیلی بلند باشند، چه بلندی آن ها متوسط باشد، در پشت پاشنه گره هایی ایجاد می کنند. فشار به پشت پاشنه گاهی موجب تغییر شکل این قسمت پا در برخی موارد می شود.

گاهی این فشار باعث ایجاد تورم و تاول در پشت پاشنه می شود. درآمدن استخوان پا هم در افرادی که کفش پاشنه بلند می پوشند، دیده می شود.

تغییر پاشنه ی خیلی بلند به پاشنه ی کوتاهتر و کوتاهتر به وضعیت سلامتی شما کمک می کند. هر چه پاشنه کفشتان را کوتاهتر کنید پای شما در وضعیت طبیعی تری قرار می گیرد. پوشیدن کفش هایی که بیش از دو اینچ پاشنه نداشته باشند به شما توصیه می شود.

یکی از شایعترین مشکلاتی که در زمان پوشیدن کفش های پاشنه بلند ایجاد می شود پیچ خوردگی مچ پا می باشد. با پیچ خوردن پا، دردهای مفصلی نیز افزایش می یابد. اگرچه تمام کفش های پاشنه بلند مضر هستند کفش هایی که پاشنه ی آن ها باریک می باشد، مضرتر می باشند.

کفش هایی که پاشنه ی آن ها پهن تر است، وزن بدن را پخش تر کرده و به نسبت دیگر کفش های پاشنه بلند که پاشنه ی باریکتری دارند، بهتر می باشند. کفش های پاشنه بلند هم چنین مشکلاتی مانند کمردرد و زانو درد را سبب می شوند. 

پوشیدن دمپایی بندانگشتی خیلی پیشنهاد نمی شود. به ویژه افراد دیابتی بهتر است این نوع کفش و دمپایی نپوشند چرا که بریده شدن و زخم برای آن ها بسیار خطرناک است.


قبل ازخریدن کفش:                                                                                                                               
-مطمئن باشید که پنجه ی پای شما کاملا راحت است و پنجه خیلی انعطاف پذیر نیست.
-مطمئن باشید که ساق پای شما کاملا راحت است
-کفشی انتخاب کنید که پاشنه ی پهن و راحتی داشته باشد و بلندی آن بیش از دو اینچ نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha