رییس دفتر سلامت سالمندان وزارت بهداشت با اعلام اجرای طرح سلامت زنان در دوران یائسگی به صورت پایلوت در 5 استان گفت: یائسگی دومین علت درد و رنج زنان 45 تا 60 ساله است.

دكتر پسته‌ای در گفت وگو با ایسنا، ‌افزود: این طرح پس از یكسال و نیم مطالعه و بررسی مشكلات زنان در دوران یائسگی تدوین و اجرایی شد و جمعیت گروه هدف آن در حدود 4 میلیون نفر برآورد می‌شود.

دكتر پسته‌ای یادآور شد: مشكلات اساسی زنان یائسه كه اغلب در سنین 45 تا 60 سال قرار دارند، شامل پوكی استخوان، ‌گر گرفتگی،‌ تغذیه، فعالیت‌های فیزیكی،‌ چربی و قند خون و مشكلاتی در مورد روابط جنسی است.

وی همچنین به افزایش میزان فشار خون و چاقی، ناراحتی‌های روانی و افسردگی در زنان یائسه اشاره و اعلام كرد: به طور كلی یائسگی، هفدهمین بار بیماریها را در زنان به خود اختصاص می‌دهد و چاقی در این افراد 2 برابر مردان میانسال است.

وی با بیان این كه یائسگی بر كیفیت زندگی افراد تاثیر زیادی می‌گذارد، از اطلاع اندك بسیاری از زنان كشور در مورد این پدیده طبیعی در زندگی، ابراز ناخرسندی كرد و افزود: یكی از اهداف اجرایی طرح سلامت زنان در دوران یائسگی، بالا بردن سطح دانش زنان در این زمینه است.

رییس دفتر سلامت سالمندان، اجرای این طرح را در سه استان قزوین، زنجان، مازندران، همدان و سمنان برشمرد و گفت: در مراكز بهداشتی درمانی، ‌مجموعه خدمات مورد نیاز برای این گروه از زنان به صورت مراقبت ادغام یافته ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha