تحقیقات جدید نشان می دهد که کودکان مبتلا به سرطان بیش از دیگر کودکان احتمال ابتلا به ناهنجاری ها و نقص عضو هایی مانند افتادگی پلک ها و کوتاه و بلند بودن پاها را دارند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از رویترز، این مساله موکد آن است که نقص های ژنتیکی و یا عوامل محیطی پیش از تولد بر وقوع چنین مشکلاتی تاثیر می گذارد.
پزشکان مرکز پزشکی آمستردام ایجاد ناهنجاری ها را در میان 175 کودک مبتلا به سرطان که به تازگی تشخیص داده شده اند، 898 ابتلا به سرطانی که مدت طولانی با این بیماری درگیرند و 1007 کودک سالم با هم مقایسه کردند. در این میان 214 ناهنجاری گزارش شد. اکثر ناهنجاری ها در 8/26 بیماران مبتلا به سرطان 50/15 کودکان سالم مشاهده شد و ناهنجاری های خفیف بین 1/65 و 2/56 درصد بود. احتمال وجود دو یا چند ناهنجاری در بیماران سرطانی بیشتر بود و 14 نوع ناهنجاری دقیقا با سرطان دوران کودکی در ارتباط بود. از این میان افتادگی پلک ها، پاهای پرانتزی، عدم تقارن اندام های تحتانی و چروکیدگی کف دست ها جزء شایع تر ناهنجاری های مشاهده شده بود. وجود چنین ناهجاری هایی به پزشکان کمک می کند تا کودکانی که در معرض ابتلا به سرطان هستند را شناسایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha