یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9046

تحقیقات نشان می دهد دود سیگار با تحریک بخشی از مغز موجب بروز صدماتی در شنوایی افراد می شود و این صدمات در پسران بیشتر از دختران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی.بی.سی ، دانشمندان دریافته اند که صدمات شنوایی در مرحله اول در مورد صداهای ضعیف و آرام می باشد و چنانچه تحت مراقبت قرار گرفته نشود در دراز مدت در شنیدن انواع صدا مشکلاتی پدید می آید.

بررسی ها بر روی حدود 70 نوجوان که در معرض دود سیگار قرار داشتند، نشان داد این افراد در شنیدن صداها با مشکل مواجه هستند و همچنین اسکن هایی از مغز این افراد نیز مشخص کرد قسمت هایی از ماده سفید رنگ مغز این افراد دچار تغییراتی شده است.

محققان معتقدند، تاثیرات نیکوتین بر این بخش موجب می شود این ماده سفید رنگ بیش از حد در مغز تولید شود و در نتیجه در شنوایی مشکلاتی به بار می آید.

در بررسی های دیگر بر روی گروهی از نوجوانان 13 تا 18 ساله که به سئوالات شنوایی و تصویری پاسخ می دادند ، مشخص شد پسرانی که در معرض دود سیگار قرار داشتند حدود 77 درصد و پسران دیگر حدود 85 درصد به سوالات پاسخ صحیح می دادند در صورتی که این میزان در دختران سیگاری حدود 84 و در دختران غیر سیگاری حدود 90 درصد بود.

بنابراین مشخص شد صدمات شنوایی در پسران بیشتر از دختران است اما در مورد علت آن هنوز تحقیقات در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha