علم پزشکی مدرن در تحقیقات جدید ثابت نموده که با انجام فعالیت های ورزشی منظم و مداوم همراه با رژیم غذایی مناسب می توان از بسته شدن رگهای قلبی و مغزی جلوگیری نمود و از بروز سکته های حاد قلبی و مغزی که نتیجه اش مرگ آنی و یا فلج شدن بدن می باشد پیشگیری کرد.

بهترین راه پیشگیری از سکته قلبی و مغزی

سلامت نیوز : بهترین روش برای پیشگیری از بروز سکته های قلبی و مغزی ورزش است. علم پزشکی مدرن در تحقیقات جدید ثابت نموده که با انجام فعالیت های ورزشی منظم و مداوم همراه با رژیم غذایی مناسب می توان از بسته شدن رگهای قلبی و مغزی جلوگیری نمود و از بروز سکته های حاد قلبی و مغزی که نتیجه اش مرگ آنی و یا فلج شدن بدن می باشد پیشگیری کرد.


به گزارش سلامت نیوز  دکتر لطفعلی پور کاظمی ، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی طی یادداشتی به سلامت نیوز نوشت:  اگر روزانه به مدت نیم ساعت پیاده روی و یا آرام دویدن و نرمشهای سبک روزمره را در برنامه زندگی خود قرار دهید و از مصرف بی رویه برخی غذاها پرهیز نمایید هرگز به سکته قلبی دچار نمی شوید.


علل سکته قلبی عبارتند از:
-    ازدیاد چربی خون (بویژه کلسترول)
-    چاقی و کم تحرکی
-    استرس
-    ژنتیک (استعداد ارثی)
-    سیگار و مواد مخدر والکل و برخی علل ناشناخته


اغذیه مجاز و مفید برای قلب و مغز عبارتند از:
انواع میوه جات و سبزیجات، ماهی، مرغ، حبوبات، غلات، روغن های گیاهی مثل روغن زیتون، ذرت، بادام زمینی، اغذیه آب پز و پختنی، لبنیات کم چرب یا بدون چربی.
انواع غذاهای غیرمجاز برای بیماری های قلبی و فشارخون و چربی خون بالا عبارتند از:
نمک، گوشت قرمز، اغذیه سرخ شده و پرچرب، پیتزا، همبرگر، سوسیس، کالباس، لبنیات چرب، روغن های گیاهی.
استرس های روزمره نیز می تواند از طریق ازدیاد فشار خون عاملی برای سکته باشند در نتیجه در طول شبانه روز علی رغم مشکلات فردی و اجتماعی، بایستی از روحیه ای شاداب و خندان برخوردار بود تا تنشهای زندگی سبب مرگ آنی و یا سکته نشوند.
مصرف سیگار و الکل و مواد مخدر می توانند هم سبب بسته شدن رگهای قلبی و مغزی شوند و هم اختلالات کبدی، کلیوی، گوارشی، ریوی و مغزی ایجاد نمایند و عاملی برای فلج شدن اعضای بدن توسط سکته های مغزی گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha