وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از رشد 3 برابری مصرف كنندگان مداوم روغن مایع طی 2 سال گذشته خبر داد.

دكتر كامران باقری لنكرانی در گفت وگو با ایسنا، افزود: بر اساس آمار منتشره در شهریور ماه سال 84، فقط 13 درصد افراد جامعه از روغن جامد استفاده می‌كردند،‌ حال آن كه این میزان در حال حاضر به بیش از 40 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین با اعلام این كه تا دو سال پیش 87 درصد مردم روغن جامد مصرف می‌كردند، گفت:‌ خوشبختانه با اطلاع‌رسانی‌هایی كه در دوسال گذشته صورت گرفته، میزان مصرف روغن جامد در كشور به كمتر از 60 درصد كاهش پیدا كرده است.

وزیر بهداشت از سوی دیگر از كاهش 50 درصدی اسید چرب ترانس روغن جامد خبر داد و اظهار كرد:‌ تا پیش از این استاندارد اسید چرب ترانس روغن‌های جامد كشور 20 درصد بود كه این رقم به 10 درصد كاهش یافت.

لنكرانی با اشاره به این كه كاهش اسید چرب ترانس روغن جامد به 10 درصد با مصوبه شورای عالی سلامت و همكاری موسسه استاندارد صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: در نظر داریم تا اسید چرب ترانس روغن جامد را در آینده‌ای نزدیك به كمتر از 5 درصد كاهش دهیم و این امر جز با همكاری صنایع مختلف امكان پذیر نیست.

وزیر بهداشت، كاهش اسید چرب ترانس روغن جامد را از یك سو و افزایش میزان مصرف روغن مایع را از سوی دیگر راهی برای كاهش مضرات روغن‌های شامل اسید چرب ترانس برشمرد و اظهار امیدواری كرد تا كیفیت روغن‌های تولید شده در داخل كشور مطابقت بیشتری با استانداردهای جهانی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha