مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان گفت:اگر امید به زندگی در ایران 78 سال باشد امید به زندگی در کودک 14 ساله سرطانی که بهبود یافته، 64 سال است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از"ایسکانیوز"، احمدیان در نشستی که به مناسبت روز جهانی سرطان در موسسه محک برگزار شد، افزود:اگر عمر مفید بیماران سرطانی بزرگسال حداکثر 15 سال باشد ،این شاخص در کودکان سرطانی 60 سال است و بر این اساس بررسی عوارض دیررس درمان سرطان حائز اهمیت است.
وی از راه‌اندازی مرکز پیوند مغزاستخوان در مرکز درمانی فوق تخصصی محک خبر داد و ادامه داد:
این موسسه در آینده به مهم ترین قطب درمانی و تحقیقاتی سرطان کودکان در دنیا تبدیل ‌شده و بهترین سرویس را به لحاظ رادیوتراپی و شیمی‌ درمانی به کودکان سرطانی ارایه می کند.
احمدیان از عقیمی به عنوان یکی از عوارض درمان سرطان یاد کرد و افزود: بانک نگهداری اسپرم و تخمک راهی برای رفع این عارضه درمان سرطان است.
وی با بیان این که عوارض دیررس درمان سرطان در قالب کارگاهی در سال آینده بررسی می‌شود، گفت: نتایج این بررسی‌ها کمکی برای تدوین پروتکل و سیاست‌های درمانی کشور محسوب می‌شود.
مدیرعامل محک با بیان این که هزینه روزانه اداره بیمارستان فوق تخصصی محک 3 میلیون تومان است، یادآور شد: تمرکز بر فعالیت‌های تحقیقاتی، درمانی و خیریه از جمله دیدگاه های پنج ساله این موسسه است.
احمدیان گفت: از ابتدای تاسیس محک تاکنون 8 هزار و 485 بیماردر این موسسه بودند که از این تعداد، شش هزار و 697 نفر قطع درمان و یکهزار و 964 نفر فوت شده‌اند.
بر اساس این گزارش؛ در حالی که تعداد کودکان فوت شده در سال 78، 6/8 درصد و بهبود یافته 8/6 درصد است، میزان کودکان فوت شده در سال 85، شش درصد و تعداد کودکان قطع درمان یا بهبود یافته 35 درصداعلام شده است.
مدیر عامل محک با اشاره به وجود 120 اتاق بستری تک تخته در بیمارستان فوق تخصصی محک، گفت: تا پایان سال 88 ،کلیه بخش‌های کلینیک و پاراکلینیکی این مرکز فوق تخصصی به بهره برداری می‌رسد.
همچنین در این نشست دکتر عظیم مهرور، فوق تخصص خون و انکولوژی موسسه محک به روش درمانی نوین پیوند مغز استخوان به عنوان شیوه درمانی نوین به علت برگشت بیماری اشاره کرد و گفت: بدین ترتیب بیمار برای مدت کوتاهی درمان می شود که البته همواره خطر بازگشت بیماری وجود دارد که با پیوند مغز استخوان این خطر از بین رفته و درمان قاطع صورت می‌پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha