رییس موسسه مهر رشت از تولد اولین نوزاد حاصل از انجماد شیشه‌ای در موسسه فناوری‌های نوین پزشكی مه رشت خبر داد.

"دكتر مرضیه مهرافزا" در گفت و گو با ایرنا، افزود: این نوزاد دختر متعلق به خانواده‌ای است كه هفت سال بچه دار نمی‌شدند.

وی گفت: انجماد شیشه‌ای یكی از فناوری‌های نوین در زمینه ناباروری است كه به این وسیله علاوه بر انجماد جنین، تخمك هم به این روش منجمد می‌شود كه بیش از ‪ ۹۵‬درصد از آنها پس از ذوب زنده مانده و می‌توان برای باروری بیماران نازا از آن استفاده كرد.

این جراح متخصص زنان و زایمان افزود: در مراكز درمان ناباروری معمولا تعداد زیادی جنین برای هر فرد تولید می‌شود كه چند جنین به رحم منتقل و اضافه آن منجمد می‌شوند تا در سالهای بعد برای خود فرد استفاده شود.

وی گفت: بیماران صعب‌العلاج و یا كسانی كه به هر دلیلی مجبور هستند كه باروری خود را به تاخیر بیندازند می‌توانند از بانك تخمك استفاده كنند.

وی اظهار داشت: تا چند سال پیش به دلیل مشكلات فنی ایجاد بانك تخمك در موسسه فناوریهای نوین مهر رشت امكان پذیر نبود اما در زمان حاضر، با روش انجماد شیشه‌ای این مهم تحقق یافت.

وی گفت: مردانی كه به هر دلیل مجبور به انجماد اسپرم خود هستند می توانند این كار را در بانك انجماد موسسه مهر رشت انجام دهند.

وی خاطر نشان كرد: كلیه كسانی كه به دلیل بیماری مجبور به رادیوتراپی و یا شیمی درمانی هستند، قبل از انجام این درمانها می‌توانند با موسسه مشورت كنند و از خدمات انجماد بهره‌مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha