وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از کاهش 5/15 درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث جاده ای در سال جاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر کامران باقری لنکرانی در جلسه هم اندیشی مدیران و کارشناسان معاونت سلامت که در راستای تدوین برنامه عملیاتی عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت و عدالت در سلامت تشکیل شده بود، با اعلام این خبر افزود: طی ده سال گذشته مرگ و میر ناشی از حوادث جاده ای هر سال حدود 11 درصد رشد داشته است اما این مرگ و میرها در سال 86 ، 5/15 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: کاهش 5/15 درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث وتصادفات جاده ای در سال 86 منجر به کاهش مرگ و میر 9 هزار نفر ناشی از این حوادث شده است.

وزیر بهداشت به فرهنگ سازی برای کاهش مصرف روغن جامد نباتی ، به دلیل دارا بودن میزان بالای اسید چرب ترانس، اشاره کرد و گفت: در شهریور سال 84 حدود 87 درصد خانوارهای ایرانی روغن جامد نباتی مصرف می کردند، اما امروز میزان این مصرف در خانوارهای ایرانی به 60 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: موسسه استاندارد به کارخانه دارانی اجازه تولید روغن جامد نباتی را می دهد که میزان اسید چرب ترانس روغن تولید شده توسط آنها ، 20 درصد باشد اما بر اساس مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذا ، میزان اسید چرب ترانس تولید کنندگان روغن جامد نباتی باید به 10 درصد کاهش یابد.

لازم به ذکر است، جلسه هم اندیشی مدیران و کارشناسان معاونت سلامت صبح امروز با حضور وزیر بهداشت ، دکتر مرندی کمیسیونر عوامل اجتماعی تعیین  کننده سلامت و عدالت در سلامت سازمان جهانی بهداشت ، معاون سلامت و مدیران و کارشناسان معاونت سلامت در راستای تدوین برنامه عملیاتی عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت و عدالت در سلامت تشکیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha