اولین عمل جراحی کودک 5 ساله ای که با مشکل به هم چسبیدگی انگشت هایش روبرو بود با کمک موسسه خیریه زنجیره امید انجام شد و قرار است به ترتیب طی عمل‌های بعدی انگشت‌های دست راست او هم جراحی شوند تا او بتواند به راحتی از دست‌هایش استفاده کند.

عکس/به محمد 5ساله برای تکان دادن دستانش کمک کنید

سلامت نیوز: اولین عمل جراحی کودک 5 ساله ای که با مشکل به هم چسبیدگی انگشت هایش روبرو بود با کمک موسسه خیریه زنجیره امید انجام شد و قرار است به ترتیب طی عمل‌های بعدی انگشت‌های دست راست او هم جراحی شوند تا او بتواند به راحتی از دست‌هایش استفاده کند.

به گزارش سلامت نیوز، محمد پنج ساله است و در مریوان زندگی می‌کند، او با خانواده‌اش به تهران آمده تا اولین عمل جراحی ترمیمی بر روی دستش را انجام دهد تا بتواند توان حرکتی دست‌هایش را باز یابد.
محمد فارسی حرف نمی‌زند، وقتی می‌خواهیم با او حرف بزنیم خانواده‌اش برای حرف‌های‌مان را به کردی ترجمه می‌کنند. او از زمانی که به دنیا آمده است، تعداد کمی انگشت در دست‌هایش دارد. بعضی از آن‌ها کلا به اندازه یک یا دو بند انگشت رشد کرده‌اند و به این دلیل که انگشت‌ها دو به دو به هم چسبیده‌اند نمی‌تواند از آنها استفاده کند.
خانواده او از زمانی که به دنیا آمده‌است در جستجوی راهی برای درمانش بوده‌اند. به پزشکان متعددی در کردستان و تهران مراجعه کرده‌اند تا بتوانند راهی برای درمان او پیدا کنند. آنها به مراکز درمانی متعددی مراجعه می‌کنند.
اما پزشکان تاکنون به آنها می‌گفتند که امکان این عمل جراحی وجود ندارد، می‌گفتند که دو انگشت به هم چسبیده را نمی‌توان از هم جدا کرد چرا که در حین عمل جراحی ممکن است عروق و اعصاب انگشت‌ها قطع شوند و انگشت‌های او فلج و غیر قابل استفاده باشند.


چند ماه پیش خانواده محمد در مریوان با خانواده دیگری آشنا می‌شوند که به تازگی دست‌های فرزندشان را در تهران عمل کرده‌اند. آن خانواده از موسسه‌ای برای‌شان می‌گویند که با هزینه‌ای ناچیز ناهنجاری مادرزادی دست کودک‌شان را درمان کرده‌است.


خانواده محمد پیگیر می‌شوند و دو ماه پیش به تهران می‌آیند تا با این موسسه آشنا شوند. آنها برای اولین بار به زنجیره امید می‌آیند تا از امکان درمان کودک‌شان با خبر شوند.


مددکاران موسسه محمد را برای معاینه نزد دکتر رضا شهریار کامرانی فوق تخصص ارتوپدی، جراحی دست، می‌فرستند. دکتر کامرانی تایید می‌کند که امکان جراحی و بازیابی تعدادی از انگشت‌های محمد با استفاده از جراحی‌های پیشرفته و تیم فوق تخصصی موسسه زنجیره امید وجود دارد.


حالا محمد روی تخت بیمارستان دکتر شریعتی تهران، در حال استراحت پس از اولین عمل جراحی بر روی انگشت شست دست راستش است و قرار است به ترتیب طی عمل‌های بعدی انگشت‌های دست راست او هم جراحی شوند تا او بتواند به راحتی از دست‌هایش استفاده کند.


خانواده محمد هم ضمن اینکه از خدمات موسسه زنجیره امید استفاده کرده‌اند، سعی کرده‌اند در بخشی از هزینه درمان او مشارکت کنند، اما با این حال بخش اعظم هزینه‌های درمان محمد از طرف زنجیره امید تامین می‌شود.


وقتی خداحافظی می‌کنیم محمد با لبخند برای‌مان دست پانسمان شده‌اش را تکان می‌دهد، ما هم به او قول می‌دهیم بار دیگر به ملاقاتش برویم و او را با دست سالمی ببینیم که به راحتی با آن می‌تواند با ما دست بدهد.


اگر شما هم می‌خواهید به درمان محمد و دیگر کودکان تحت حمایت زنجیره امید کمک کنید می‌توانید به یکی از لینک‌های زیر مراجعه کنید:
چگونه حامی یک یا چند کودک باشم؟
چگونه مبلغ کوچکی به حساب زنجیره واریز کنم؟
یا اینکه از طریق شماره تلفن موسسه با ما تماس بگیرید، ایمیل بزنید یا حضورا به موسسه مراجعه کنید:
نشانی و شماره تلفن موسسه زنجیره امید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha