دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 105899

گسترش  انتقال HIV از طریق روابط جنسی

سلامت نیوز : رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه انتقال HIV در سال‌های اخیر از طریق روابط جنسی از ۸ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته است گفت: اگر این موضوع را جدی نگیریم، موج چهارم ایدز در کشور شیوع خواهد یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مجید رضازاده در آیین رونمایی از وب‌سایت مرکز پیشگیری از ایدز ایران و افتتاح بیست و سومین باشگاه مثبت کشور که صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان ملارد و کرمی فرماندار ملارد برگزار شد اظهار داشت: سایت اشاره شده یک سال گذشته به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی هدف از راه‌اندازی وب‌سایت مرکز پیشگیری از ایدز ایران را حمایت علمی از مربیان و کارشناسان و همچنین ارائه خدمات به مبتلایان به HIV عنوان کرد.

رضازاده خاطرنشان کرد: قسمت‌های متنوعی از وب‌سایت پیشگیری از ایدز ایران پیش‌بینی شده که از آن جمله می‌توان به بخش‌های آموزشی، پژوهشی ویژه کارشناسان و عموم مردم و همچنین کتاب‌های الکترونیکی اشاره کرد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که برای سایت اشاره شده در نظر گرفته شده است این است که مربیان و کارشناسان می‌توانند بدون مراجعه حضوری و از طریق سایت مرکز پیشگیری از ایدز ایران در دوره‌های آموزشی از طریق فضای مجازی شرکت کنند.

رضازاده در ادامه به راه‌اندازی بیست و سومین باشگاه مثبت کشور در بخش ارائه خدمات به مبتلایان به HIV اشاره کرد و گفت: در این باشگاه‌ها خدمت‌های مختلفی به فرد مبتلا به HIV و خانواده وی داده می‌شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: حمایت‌هایی که باشگاه‌های مثبت از مبتلایان به HIV می‌شود در دو بخش از جمله حمایت‌های آموزشی و حمایت‌های روانی است ضمن اینکه در این مراکز کمک‌های معیشتی و تغذیه‌ای به مبتلایان به HIV داده می‌شود.

وی افزود: سازمان بهزیستی کشور تمهیداتی را برای افراد مبتلا به HIV در نظر گرفته است که با باشگاه‌های مثبت و مراکز ارائه خدمات به مبتلایان به HIV یارانه می‌دهند که مبلغ این یارانه برای هر نفر 80 تا 150 هزار تومان است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: در حال حاضر آمار مبتلایان به HIV طبق آمار رسمی 27 هزار نفر در کشور است که از این رقم 90 درصد مردان مبتلا به HIV و 10 درصد زنان مبتلا به HIV هستند.

وی با اشاره به اینکه، اگر موج سوم HIV را جدی نگیریم شاهد بروز موج چهارم خواهیم بود که در این بخش باید اقدامات پیشگیرانه در بخش اعتیاد داشته باشیم که البته در این زمینه باید مسئولان و مردم همکاری کنند.

وی گفت: بر اساس آمار انتقال HIV از طریق روابط جنسی در سال‌های اخیر گسترش پیدا کرده است به طوری که در سالهای گذشته میزان مبتلایان به HIV در این بخش 8 درصد بوده که در حال حاضر به 40 درصد رسیده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: بهزیستی برنامه‌های مختلفی را برای کنترل HIV در نقاط مختلف کشور دارد چرا که بهزیستی یک سازمان تخصصی و حمایتی در این بخش محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان ملارد با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای غیررسمی آمار مبتلایان به HIV بین 90 تا 120 هزار نفر در کشور است گفت: از این رقم 91 درصد مردان مبتلا به HIV و 9 درصد زنان مبتلا به HIV هستند.

وی تصریح کرد: میانگین سن مبتلایان به HIV بین 25 تا 34 سال است که یکی از دلایل مهم مبتلایان به HIV تزریق مشترک در مصرف مواد مخدر است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه انتقال HIV از طریق روابط جنسی در حال افزایش است گفت: یکی از دلایلی که ایدز در زنان بالا رفته است سن ازدواج در بین زنان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha