پزشکان آمریکایی در یک عمل جراحی تعدادی دندان‌ را از مغز نوزادانی که به نوعی تومور مغزی نادر مبتلا بوده، خارج کردند.

سلامت نیوز:‌ پزشکان آمریکایی در یک عمل جراحی تعدادی دندان‌ را از مغز نوزادانی که به نوعی تومور مغزی نادر مبتلا بوده، خارج کردند.

تومور مغزی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، به گفته پزشکان پس از خارج کردن این تومور، وضعیت جسمی این نوزاد پسر و چهارماهه خوب است و پزشکان معتقدند با بررسی این نمونه پزشکی می‌توان چگونگی رشد این تومورهای نادر را مشخص کرد.

پزشکان ابتدا نسبت به رشد غیرمعمول سر این نوزاد مشکوک شده و در یک اسکن مغزی ساختاری شبیه به دندان که معمولا در فک پایین وجود دارد، مشاهده کردند. این نوزاد به منظور خارج کردن این تومور مغزی تحت عمل جراحی قرار گرفت که در طول عمل پزشکان متوجه شدند این تومور حاوی چندین دندان شکل گرفته است.

پس از بررسی بافت‌های این تومور مشخص شد این نوزاد به نوعی تومور مغزی نادر مبتلا است که می‌تواند بزرگی یک توپ گلف را داشته باشد اما تعداد آن بیشتر نمی‌شود.

دکتر «نارلین بیتی» از مرکز درمانی دانشگاه مریلند، گفت: محققان به این مسئله مشکوک هستند که این تومورها از سلول‌های مشابه در دندان‌ها شکل‌ می‌گیرند اما تاکنون پزشکان نتوانسته‌اند دندان واقعی را در این تومورها مشاهده کنند.

به گفته بیتی، پیش از این نیز وجود دندان در مغز انسان مشاهده شده بود اما تنها در تومورهای غده‌ای «تراتوماس» که حاوی تمامی سه نوع بافت موجود در مراحل اولیه شکل‌گیری نطفه هستند، دیده شده بود.

به گزارش لایوساینس، طبق اعلام مرکز ملی سرطان آمریکا، ابتلای این نوزاد به این نوع تومور نادر است زیرا اغلب در کودکان پنج تا 14 سال تشخیص داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha