جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 106660

انجمن خیریه حفاظت از کودکان در گزارشی اعلام کرد: در سال یک میلیون نوزاد در 24 ساعت نخست زندگی‌شان فوت می‌کنند.

سلامت نیوز: انجمن خیریه حفاظت از کودکان در گزارشی اعلام کرد: در سال یک میلیون نوزاد در 24 ساعت نخست زندگی‌شان فوت می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است که در سال 2012 میلادی 6.6 میلیون کودک در سراسر جهان پیش از رسیدن به سن پنج سالگی جان خود را بر اثر ابتلابه امراض قابل پیشگیری از دست داده‌اند.

طبق گزارش انجمن خیریه حفاظت از کودکان، نرخ مرگ و میر کودکان از 12.6 میلیون نفر در سال 1990 میلادی کاهش 50 درصدی داشته اما همچنان توجهات کافی به سلامت نوزادان در روزهای نخست زندگی‌شان نمی‌شود.

در این گزارش که با عنوان پایان دادن به مرگ نوزادان منتشر شده اظهار شده است که در سال 2012 میلادی یک میلیون نوزاد در 24 ساعت نخست زندگی‌شان مرده‌اند. همچنین در صورتی که هر سال از مرگ و میر نوزادان بر اثر فاکتورهای قابل پیشگیری جلوگیری شود می‌توان جان دو میلیون نوزاد را از مرگ نجات داد.

در واقع مرگ و میر کودکان یکی از شرم‌آورترین واقعیت‌های جهان مدرن است. هر روز 18 هزار کودک زیر پنج سال و بر اثر امراض و عوامل بیماری‌زای قابل پیشگیری فوت می‌کنند.

علاوه بر این کاهش نرخ مرگ و میر کودکان از سال 1990 میلادی به واسطه ایمن سازی، تنظیم خانواده، تغذیه بهتر و درمان بیماری‌های کودکان انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، طبق گزارش انجمن حفاظت از کودکان پاکستان با 40.7 مورد مرگ زودرس نوزادان به ازای هر 1000 تولد در فهرست نخست مرگ و میر نوزادان در اولین روز جای گرفته و نیجریه، سیرالئون، سومالی، گینه و افغانستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha