جستجوها برای یافتن هواپیمای مفقود شده مالزی امروز (شنبه) و با نگرانی از احتمال خالی شدن باتری‌های سیستم سیگنال‌دهنده جعبه سیاه ادامه یافت.

سلامت نیوز: جستجوها برای یافتن هواپیمای مفقود شده مالزی امروز (شنبه) و با نگرانی از احتمال خالی شدن باتری‌های سیستم سیگنال‌دهنده جعبه سیاه ادامه یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از (ایسنا)، «تونی آبوت»، نخست‌ وزیر استرالیا گفت: سیگنال‌های به دست آمده در طول عملیات تجسس در جنوب اقیانوس هند از سیستم سیگنال‌دهنده جعبه سیاه به سرعت در حال محو شدن هستند.

نخست وزیر استرالیا همچنین در یک کنفرانس خبری در پکن اظهار کرد: هرچند تا حد زیادی اطمینان پیدا کرده‌ایم که سینگال‌های به دست آمده متعلق به جعبه سیاه هواپیمای پرواز MH370 بوده‌اند اما هیچ‌کس از دشواری‌های این عملیات برای رسیدن به نتیجه قطعی بی‌خبر نیست.

پرواز هواپیمای مالزی در هشتم مارس مدت کوتاهی پس از بلند شدن از باند فرودگاه کوالالامپور و در مسیر پکن با 227 مسافر و 12 خدمه ناپدید شد که پس از آن، جستجوها برای یافتن آن آغاز شده و اکنون در اقیانوس هند متمرکز شده است.

نیروهای تجسس اظهار داشتند: اگرچه آخرین سیگنال به دست آمده در روز پنج‌شنبه از هواپیمای مفقود شده نبوده اما مطمئن هستیم به موقعیت تقریبی سیستم سیگنال‌دهنده جعبه سیاه نزدیک شده‌ایم. باتری‌های موجود در سیستم سیگنال‌دهنده جعبه سیاه در حقیقت 30 روز عمر طبیعی خود را گذرانده‌اند که این محدودیتِ زمانی، جستجوی سریعتر برای یافتن آن را ضروری‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اطلاعات ثبت شده در جعبه سیاه که حاوی مکالمات کابین پرواز است می‌تواند پاسخ‌هایی را در مورد آنچه برای هواپیما اتفاق افتاده همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha