به گفته یک متخصص سرطان تغذیه صحیح مهمترین عامل پیشگیری از ابتلا به سرطان است.

ارتباط مستقیم چاقی با بیست نوع سرطان/ فرمولی ساده برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان

سلامت نیوز: به گفته یک متخصص سرطان تغذیه صحیح مهمترین عامل پیشگیری از ابتلا به سرطان است.

در این میان چاقی ارتباط ثابت شده ای با ابتلا به سرطان دارد به گونه ای که تحقیقات نشان داده زنان در هر وزنی که هستند، اگر ده کیلوگرم از آن وزن کاهش دهند، 5 درصد احتمال ابتلایشان به سرطان پستان کم می شود.

دکتر پیام آزاده در گفتگو با سلامانه می‌گوید: با بیان این که چربی های حیوانی، کربوهیدرات ها و به تدریج فست فودها در طول زمان و در همه جوامع باعث ایجاد چاقی بوده اند، توضیح می دهد: در واقع می توان گفت بعد از دخانیات، فست فود دومین قاتل بشر محسوب می شود. 


وی با اشاره به این که به هر حال پدیده چاقی خود به طور مستقیم باعث تحریک هورمون های مختلف می شود، می افزاید: به طوری که هورمون های جنسی زنانه بخصوص در سنین بعد از یائسگی افزایش ترشح خواهند داشت، ضمن این که چاقی در واقع با بیست نوع سرطان ارتباط مستقیم دارد. 


به عقیده دکتر آزاده در واقع سوای هورمون ها، افراد هرچه چاقتر می شوند بدنشان انسولین بیشتری ترشح می کند و فرد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت قرار می گیرد و باید گفت دیابتی ها در معرض بیشترین خطر ابتلا به سرطان قرار دارند. در واقع انسولینی که ترشح می شود، عین یک فاکتور شروع کننده جهش در ایجاد سرطان، مداخله می کند. برای همین در افراد چاق هم شانس درمان کمتر است و هم احتمال این که بعد از درمان بیماری شان مجددا عود کند خیلی زیاد است. پس اولین توصیه مبارزه با چاقی است.


وی تاکید می کند: در واقع تمام چربی ها در ایجاد چاقی موثر هستند. هر چند در صورت ضرورت استفاده از چربی فقط سه نوع آن توصیه می شود. روغن کانولا، کنجد و زیتون. البته نوع واقعی این روغن ها باید مصرف شود. بقیه روغن ها صد در صد بیماری زا هستند به هر شکلی که استفاده شوند. پروتئین های حیوانی و در راس آنها گوشت قرمز (هر گوشت قرمزی) سرطان زا محسوب می شوند چون حاوی چربی هستند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha