سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 110078

رئیس سومین کنگره بین‌المللی کاشت حلزون شنوایی گفت: اختصاص بودجه مناسب از سوی دولت برای خرید پروتز حلزون شنوایی، طی ماه‌های اخیر کاهش زمان انتظار برای اعمال جراحی کاشت حلزون شنوایی را به دنبال داشته است.

سلامت نیوز: رئیس سومین کنگره بین‌المللی کاشت حلزون شنوایی گفت: اختصاص بودجه مناسب از سوی دولت برای خرید پروتز حلزون شنوایی، طی ماه‌های اخیر کاهش زمان انتظار برای اعمال جراحی کاشت حلزون شنوایی را به دنبال داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مسعود متصدی زرندی در آستانه برپایی سومین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی" که 20 تا 22 اردیبهشت در هتل اسپیناس تهران برگزار می شود، با اعلام این خبر افزود: هر چند در گذشته به دلیل محدودیت بودجه پروتز های حلزون شنوایی، کودکان ناشنوا بعضاً چند سال در لیست انتظار کاشت حلزون می ماندند، اما با واردات پروتزهای جدید از سوی هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت، برای سال جدید از مشکلات این بیماران تا حد زیادی کاسته شده تا جایی که لیست انتظار اعمال جراحی کاشت حلزون در برخی مراکز که مراجعه کمتری دارند، حذف شده است.

وی با اشاره به اینکه در ایران بیش از دو دهه است که کاشت حلزون شنوایی برای کودکان ناشنوا از بدو تولد و افراد کم شنوا و ناشنوا که بر اثر صدمات، تومور یا مننژیت، شنوایی خود را از دست داده اند، انجام می شود، تصریح کرد: کیفیت بالای اعمال جراحی، قیمت مناسب و قرابت فرهنگی و مذهبی از جمله عللی است که طی سال های اخیر سبب جذب بیماران بسیاری از کشورهای منطقه برای اعمال جراحی کاشت حلزون به کشور شده است.

متصدی گفت: تا کمتر از 10 سال قبل کنگره های بین المللی کاشت حلزون در امارات متحده برگزار می شد، این در حالی بود که جراحان ایرانی به عنوان پایه گذاران کاشت حلزون در خاورمیانه دستاوردهای خود را در کنگره های مذکور ارائه می کردند.

وی ادامه داد: برپایی اولین کنگره کاشت حلزون شنوایی در سال  83  در کشور با هدف ارائه توانمندی های ایران و جراحان این کشور در زمینه کاشت حلزون شنوایی به پزشکان خارج کشور صورت گرفت که دستاوردهای زیادی برای کشور به همراه داشت.

رئیس سومین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی ادامه داد: کنگره امسال، سومین کنگره بین المللی در زمینه کاشت حلزون شنوایی است که خوشبختانه مانند دو کنگره قبل مورد استقبال صاحبنظران و متخصصان داخل و خارج کشور  قرار گرفته است.

در این کنگره 35 میهمان خارجی از کشورهای امریکا، کانادا، انگلیس، آلمان، فرانسه، اتریش و استرالیا حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha