دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 110606

ویتامین های گروه B دشمن کلسترول است. مصرف این ویتامین ها موهای سفید را مشکی و از ریزش آن جلوگیری می کند. تصلب شرائین را از بین می برد و باعث افزایش خاصیت ارتجاعی رگ ها می شود.

سلامت نیوز: ویتامین های گروه B دشمن کلسترول است. مصرف این ویتامین ها موهای سفید را مشکی و از ریزش آن جلوگیری می کند. تصلب شرائین را از بین می برد و باعث افزایش خاصیت ارتجاعی رگ ها می شود.

به تجربه ثابت شده است که اگر ویتامین B را از غذای موش های آزمایشگاهی حذف کنند، موهای بدن آن ها سفید می شود و اگر این رژیم ادامه داشته باشد، موها می ریزد ولی اگر دوباره این ویتامین به آنها خورانده شود، موها دوباره رشد می کند.

برنج و جو حاوی مقدار زیادی ویتامین های گروه ب است و سبوس آن بهترین ماده کاهش دهنده کلسترول خون است.امروزه سبوس برنج که مخزن ویتامین های گروه ب است، در روند تولید حذف و در پی این امر مواد موجود در مغز برنج باعث رسوب ویتامین های موجود در بدن ما می شود.از این رو مصرف برنج سفید باعث چاقی و سفیدی مو می شود.

یک پیشنهاد
از آن جا که امکان تهیه برنج قهوه ای (همراه سبوس) برای همه امکان پذیر نیست یا با مذاق بعضی از ما سازگار نیست می توانید برای هر نفر حدود ۴۰-۳۵ گرم شلتوک برنج را در آب بریزید و همراه کمی آبلیمو بجوشانید و صاف کنید و از آب آن برای تهیه برنج کته استفاده کنید این کته علاوه بر طعم خوب، ضرر مصرف برنج سفید را ندارد و باعث چاقی نمی شود.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha