رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز اجرای فاز تکمیلی طرح بیمه آتیه ویژه فرزندان بی‌سرپرست با مشارکت بیمه پارسیان از ابتدای اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز اجرای فاز تکمیلی طرح بیمه آتیه ویژه فرزندان بی‌سرپرست با مشارکت بیمه پارسیان از ابتدای اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، همایون هاشمی در این باره افزود: بیمه آتیه با رویکرد توانمندسازی فرزندان بهزیستی با چشم‌انداز‌ 10، 20 ساله و یا بالاتر از آن طراحی شده است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح این است که فرزندان پس از ترخیص، پشتوانه و اندوخته مالی داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به تجربه چندین ساله این سازمان در زمینه حمایت از فرزندان بهزیستی گفت: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با مشارکت یکی از بیمه‌ها، آینده کودکان تحت پوشش خود را تضمین کنیم. در این طرح، بیمه‌گزاران که از خیرین هستند، با پرداخت مبالغی به بیمه، سرمایه‌گذاری می‌کنند که منافع آن در طرح آتیه پنج، 10، 20 ساله و یا بالاتر به فرزندان بی‌سرپرست هدیه می‌شود. در واقع فرد خیر رقمی را به نام ایتام سازمان، سرمایه گذاری می‌کند و این منابع پس از ترخیص یا پس از ازدواج در اختیار فرزندان قرار می‌گیرد.

هاشمی درباره میزان مستمری پرداختی به فرزندان بهزیستی پس از ترخیص گفت: این رقم از ماهانه 110 هزار تومان شروع می‌شود. در واقع اگر مستمری از سوی بیمه منظم پرداخت شود، این رقم سالانه بین یک میلیون و 200 هزار تا دو میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه در گذشته حساب آتیه برای فرزندان باز می‌کردیم که اکنون در حال تقویت آن هستیم، اظهار کرد: اما طرح بیمه آتیه یک حرکت نوین در راستای عمل به توصیه‌ها و دستورات رئیس جمهور مبنی بر بهبود وضعیت فرزندان بهزیستی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha