یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 111122

یک متخصص جراحی عمومی گفت: پارگی آپاندیس بیشتر در افراد مسن و کودکان رخ می دهد.

سلامت نیوز: یک متخصص جراحی عمومی گفت: پارگی آپاندیس بیشتر در افراد مسن و کودکان رخ می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدباقر حیدری ضمن معرفی عارضه آپاندیسیت، گفت: این عارضه معمولا در اثر انسداد مجاری آپاندیس ایجاد می‌شود و این انسداد می‌تواند توسط عوامل مختلفی از جمله بسته شدن قسمتی از مجاری آپاندیس توسط مدفوع رخ دهد.

وی در خصوص علائم این عارضه نیز خاطرنشان کرد: بی اشتهایی، درد و استفراغ به ترتیب اولین علائم آپاندیسیت هستند و درد نیز معمولا در ناحیه سمت راست شکم احساس می شود.

به گفته این پزشک متخصص در برخی موارد تب مختصر نیز می تواند از علائم آپاندیسیت باشد.

حیدری یادآوری کرد: زمانی که فردی با این علائم به ما مراجعه می کند بهترین شیوه تشخیص معاینه توسط جراح عمومی است، اما می تواند از روش‌های دیگری از جمله سونوگرافی و آزمایش هم استفاده کرد.

وی جراحی را تنها راه درمان آپاندیسیت دانست و ادامه داد: چنانچه حدود دو روز بعد از آپاندیسیت فرد متوجه علائم نشود امکان پارگی آپاندیس وجود دارد و این عارضه نیازمند عمل جراحی متفاوت و درمان سخت تری است.

حیدری مهمترین نقش آپاندیس در بدن را ترشح ایمنوگلبولین‌ها عنوان کرد و افزود: زمانی که مجاری آپاندیس توسط یک عامل مسدود شود آپاندیسیت رخ می دهد که در نهایت منجر به پارگی آپاندیس خواهد شد.

این متخصص جراحی عمومی تصریح کرد: زمانی که آپاندیس دچار پارگی می شود با عمل جراحی برداشته می شود.

وی با اشاره به نقش مهم این عضو در ترشح آنتی بادی علیه بیماری، یادآوری کرد: اگرچه آپاندیس عضو مهمی در بدن است، اما برداشتن آن نمی تواند زیاد مخاطره آمیز باشد.

به گفته حیدری، آپاندیسیت بیشتر در محدوده سنی جوانان و از سن 15 تا 25 سالگی دیده می شود، اما امکان بروز آن در هر سنی وجود دارد.

وی معتقد است: پارگی آپاندیس بیشتر در افراد مسن و کودکان رخ می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha