در حالی مدیرعامل شرکت ارم سبز در نشستی خبری مدعی شده که براساس بررسی کمیسیون ایمنی شورای شهر تهران، این شهربازی در حادثه سقوط دستگاه موش دیوانه مقصر نبوده که مدیرکل استاندارد تهران تاکید کرد که هنوز مقصر بودن این شهربازی در حادثه رخ داده مشخص نشده است.

سلامت نیوز:در حالی مدیرعامل شرکت ارم سبز در نشستی خبری مدعی شده که براساس بررسی کمیسیون ایمنی شورای شهر تهران، این شهربازی در حادثه سقوط دستگاه موش دیوانه مقصر نبوده که مدیرکل استاندارد تهران تاکید کرد که هنوز مقصر بودن این شهربازی در حادثه رخ داده مشخص نشده است.

مسلم بیات در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت بررسی دلایل حادثه رخ داده در شهربازی ارم سبز که منجر به مصدومیت شدید سه تن شد، گفت: در حال حاضر نمی‌توان گفت مقصر اصلی این حادثه چه کسی بوده است و بعد از انجام تست‌های لازم و استخراج داده‌ها می‌توان در این باره اظهارنظر کرد.

او با اشاره به اینکه در مجموع سه تست آنالیز ترکیب قطعه، خمش و کشش و تحلیل نقطه شکست روی قطعه آسیب دیده انجام می‌شود، گفت: تاکنون تست اول انجام شده و دو تست دیگر نیز تا پایان هفته انجام می‌شوند و بعد از آن می‌توان نتیجه گرفت که دلیل اصلی حادثه چه بوده است.

بیات با بیان اینکه دستور داده‌ام همه وسایل و تجهیزات شهربازی ارم مجددا مورد بازرسی قرار گرفته و قطعات حساس آنها تست شوند، اظهار کرد: قطعات سالم و آسیب دیده وسیله‌ای که منجر به سانحه شد به صورت موازی مورد بررسی قرار می‌گیرند و بعد از مدل‌سازی و انجام آزمون‌های مربوطه نتایج مشخص خواهد شد.

مدیرکل استاندارد تهران افزود: در آخرین بازرسی انجام شده از تجهیزات شهربازی ارم مشکلی در این تجهیزات مشاهده نشده بود اما نکته‌ای که وجود دارد این است که سالانه چندین میلیون نفر از مجموعه ارم بازدید کرده و از شهربازی آن استفاده می‌کنند و استفاده بیش از حد ممکن است باعث خستگی فلز مورد استفاده در شهربازی و وقوع سانحه شده باشد. البته این موضوع هنوز مشخص نشده و در حد یک احتمال است.

لازم به ذکر است مدیرعامل شرکت ارم سبز (پارک ارم تهران) وابسته به بنیاد مستضعفان روز سه‌شنبه در نشستی مدعی شد که کمیسیون ایمنی شورای شهر با بررسی تمام مستندات و شواهد حادثه سقوط دستگاه موش دیوانه در پارک ارم به این نتیجه رسیدند که پارک ارم در این حادثه مقصر اصلی نبوده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha