چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 112621

سیب برای قلب مفید است، به خوش اندام شدن شما کمک می‌کند، کلسترول و احتمال دیابت را کاهش می‌دهد، از سرطان پیشگیری می‌کند، میوه مناسبی برای لاغری است و خلاصه این که خواص باور نکردنی زیادی دارد.

خواص باورنکردنی سیب برای لاغری

سلامت نیوز: سیب برای قلب مفید است، به خوش اندام شدن شما کمک می‌کند، کلسترول و احتمال دیابت را کاهش می‌دهد، از سرطان پیشگیری می‌کند، میوه مناسبی برای لاغری است و خلاصه این که خواص باور نکردنی زیادی دارد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین،سیب میوه مناسبی برای لاغری است و خلاصه این که خواص باور نکردنی زیادی دارد.

همیار لاغری

سیب، کم کالری، سرشار از آب و فیبر و برای همین همیار لاغری شماست. در واقع خاصیت لاغرکنندگی سیب مدیون وجود فیبری به نام پکتین است. این فیبر حلال باعث ایجاد سیری می‌شود. علاوه بر این، فیبر پکتین در زمان گوارش غذا جذب چربی‌ها و قندها را کاهش می‌دهد و باعث دفع بهتر می‌شود. برای همین تجمع چربی‌ها را کاهش می‌دهد.

متخصصان توصیه می‌کنند سیب را قبل از غذا و بویژه قبل از شام یا عصر میل کنید. توجه داشته باشید پوست سیب حاوی بیشترین میزان فیبر است. توصیه می‌کنیم سیب‌ها را با پوست میل کنید.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

سیب به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها و بویژه پُلی فنول‌ها تأثیر مثبتی در برابر برخی سرطان‌ها مثل سرطان ریه و کولورکتال دارد. نتایج یک پژوهش آلمانی که سال 2008 روی حیوانات آزمایشگاهی انجام شد نشان می‌دهد مصرف روزانه آب سیب (بدون افزودن شکر و مواد نگه‌دارنده) یا مصرف یک یا چند عدد سیب در روز از ابتلا به سرطان کولورکتال یا سرطان ریه پیشگیری می‌کند.

میزان کلسترول را کاهش می‌دهد

این خاصیت سیب به دلیل عملکرد فیبرها و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن است. اصلی‌ترین فیبر موجود در سیب یعنی پکتین در زمان گوارش غذا سرعت جذب چربی‌ها را کاهش می‌دهد. در واقع فیبرها چربی‌ها را محبوس می‌کنند و باعث می‌شوند این چربی‌ها با مدفوع دفع شوند.

براساس نتایج پژوهشی که سال 2009 در کشورمان انجام شده است، اثرات آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی فلاوونوئیدهای موجود در سیب، میزان کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و از ابتلا به بیماری‌های مربوط به کلسترول مانند آترواسکلروز پیشگیری به عمل می‌آورد. برای بهره‌مند شدن از این خاصیت سیب می‌توانید روزانه آب سیب بدون شکر و مواد نگه‌دارنده میل کنید یا این که هر روز 2 عدد سیب بخورید.

برای قلبتان مفید است

سیب سرشار از پتاسیم است و سدیم کمی دارد، برای همین با فشار خون بالا مقابله می‌کند، جریان خون را بهتر کرده و رگ‌ها را در وضعیت بهتر و سالم‌تری نگه می‌دارند.

توجه داشته باشید آنتی‌اکسیدان‌های سیب بیشتر در پوست آن وجود دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم سیب را به‌طور کامل و با پوست بخورید. برای سلامت قلبتان روزانه 2 عدد سیب نوش جان کنید.

خطر ابتلا به آسم را کاهش می‌دهد

مصرف مرتب سیب در طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری‌های دستگاه تنفسی را کاهش می‌دهد. سیب حاوی میزان قابل توجهی پُلی فنول است که همراه منیزیم و امگا 3‌ها جزو قوی‌ترین ضدالتهاب‌ها خواهند شد. این تأثیر ضدالتهابی سیب با آسیب‌های وارد شده به نای مقابله می‌کند.

نتایج یک پژوهش هلندی که سال 2007 انجام شد نشان می‌دهد مصرف حداقل 4 عدد سیب در هفته در دوران بارداری، خطر ابتلای نوزادان به آسم را به میزان 37 درصد کاهش می‌دهد.

سرکه سیب، با دیابت مقابله می‌کند

براساس نتایج پژوهشی که محققان کشورمان در سال 2008 روی موش‌های آزمایشگاهی انجام دادند، سرکه سیب میزان کلسترول موش‌های دیابتی را کاهش می‌دهد و برای همین می‌تواند در کنترل مشکلات قلبی ـ عروقی ناشی از دیابت نوع 2 نقش داشته باشد.

به عقیده محققان، سرکه سیب مانند سرکه‌های دیگر میزان گلوکز خون را کاهش می‌دهد. البته توجه داشته باشید که نمی‌شود سرکه سیب را به عنوان داروی ضددیابت تجویز کرد. در واقع سرکه سیب در کنار ورزش و مراقبت‌های دیگر از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند.

سیب قرمز، سیب سبز و سیب زرد

باید بدانید هر سیبی خواص خودش را دارد. توجه داشته باشید وضعیت سیب نیز روی خواص آن تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال سیب‌های پخته شده ویتامین C خود را از دست می‌دهند.

سیب قرمز حاوی آنتوسیانین‌ها هستند که تأثیر کوئرستین را بالا می‌برند. این ترکیبات که در چای سبز، انار و زردچوبه نیز وجود دارند با سرطان مقابله می‌کنند.

ما سعی کردیم تنها گوشه‌ای از خواص سیب را عنوان کنیم. امیدواریم توانسته باشیم تشویقتان کنیم تا بیشتر سیب میل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha