معاون فرهنگ عمومی قوه قضائیه اظهار داشت: دفاتر حمایت از خانواده، مشاوره و مددکاری در دادگستری‌های استان‌ها و شهرهای بزرگ با هدف پیشگیری و کاهش طلاق راه‌اندازی شده است.

سلامت نیوز: معاون فرهنگ عمومی قوه قضائیه اظهار داشت: دفاتر حمایت از خانواده، مشاوره و مددکاری در دادگستری‌های استان‌ها و شهرهای بزرگ با هدف پیشگیری و کاهش طلاق راه‌اندازی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سیدمحسن حاجی بابائیان معاون فرهنگ عمومی قوه قضائیه روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه پیشگیری و مداخلات به موقع در طلاق که در سازمان بهزیستی انجام شد، گفت: در اسلام مقدس ترین بنا بنیان خانواده و قوام آن است و خوشبختانه این نشست همزمان با ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری به سران قوا و مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شد که بر این اساس چالشهایی که در خصوص کاهش جمعیت و همچنین پیر شدن جمعیت مواجه هستیم، هوشمندانه رصد شده و از سوی رهبری به بدنه نظام امر شده که مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: رسالت قوه قضائیه در حوزه معاونت فرهنگی در قالب ایجاد دفاتر حمایت خانواده و مشاوره در دادگستری های استان ها و شهرهای بزرگ است که در این خصوص نیز با سازمان بهزیستی همکاری های لازم را انجام و تفاهم نامه ای نیز امضا کردیم.

معاون فرهنگ عمومی قوه قضائیه گفت: فلسفه ایجاد دفاتر برای بررسی کارشناسانه و منطقی معضل طلاق در جهت کاهش این پدیده و آسیب ایجاد شده که قصد داریم خانواده هایی که در آستانه فروپاشی هستند، با ارائه خدمات مشاوره از این معضل جلوگیری کرده و به صلح و آشتی منجر شود.

بابائیان ادامه داد: حفظ قوام خانواده به نوعی ساختن جامعه مطلوب است و به همین دلیل چنانچه بتوانیم یک خانواده را از فروپاشی نجات دهیم، اقدام بسیار مناسبی در جهت ساختن جامعه مطلوب انجام داده ایم.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه سابقه 10 ساله دارد، خاطرنشان کرد: هر سال این تفاهم نامه تمدید شده و در سال جاری نیز تفاهم نامه پیشگیری از طلاق، کاملتر و جامع تر نسبت به گذشته اجرا می شود به طوریکه هم فرهنگ ازدواج تقویت شده و هم زمینه های از هم پاشیدگی در خانواده ها کاهش پیدا می کند و به نوعی کانون خانواده در راستای سیاستهای جمعیتی برای فرزندآوری شایسته تر آماده شود و با عنایت به اینکه شاخص های مهم کشور در بعد اعتدال، مساله جمعیت است، گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha