رییس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه اکنون به لحاظ سوءتغذیه در سطح کشور، وضعیت مطلوبی داریم، افزود: اما در برخی مناطق محروم همچنان مشکل کم وزنی و کوتاه قدی بیش از دو برابر متوسط کشوری است.

سلامت نیوز: رییس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه اکنون به لحاظ سوءتغذیه در سطح کشور، وضعیت مطلوبی داریم، افزود: اما در برخی مناطق محروم همچنان مشکل کم وزنی و کوتاه قدی بیش از دو برابر متوسط کشوری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «زهرا عبداللهی» گفت: برخی مناطق محروم از نظر بهبود تغذیه به توجه بیشتری نیاز دارند، بطور مثال کودکان در سیستان وبلوچستان بیشتر از دو برابر متوسط کشوری، سوءتغدیه دارند، چون منطقه محروم است.

وی تصریح کرد، برای برطرف کردن این مشکل، همه برنامه های توسعه ای تولید و کشاورزی و اشتغال و اشتغال زایی باید در این منطقه اجرا شود؛ فقر، بیکاری و بی سوادی در مساله سوءتغذیه کودکان نیز تاثیرگذار است و درباره این مسایل باید کار شود.

رییس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت یادآور شد: طی دو دهه اخیر، کاهش قابل ملاحظه ای در سوءتغذیه کودکان کشور داشته ایم و سوءتغذیه در کودکان زیر پنج سال به لحاظ کوتاه قدی و کم وزنی تا 50 درصد کم شده که دلیل آن اجرای برنامه های توسعه ای کشور و برنامه های وزارت بهداشت بوده است.

عبداللهی با تاکید بر ضرورت بهبود امنیت غذایی مردم گفت: طبعا این مساله یک برنامه بین بخشی است، یعنی دولت باید از این برنامه حمایت کند چون در این برنامه همه بخش ها و وزارتخانه ها مسوول هستند.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی از لحاظ تولید و تامین مواد غذایی مسوول است تا مواد غذایی سالم به دست مردم برسد؛ وزارت صنعت نیز موظف است در سطح عرضه و توزیع مواد غذایی، سیاست های قیمت گذاری را کنترل کند تا مردم به مواد غذایی دسترسی اقتصادی داشته باشند. 

رییس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: این وزارتخانه نیز مسوولیت آموزش و فرهنگ سازی و همچنین تامین سلامت مردم را دارد چون اگر مردم بیمار شوند مستعد سوءتغذیه و ناامنی غذایی می شوند.

عبداللهی گفت: حتی واردات و صادرات مواد غذایی نیز باید سیاست هایی داشته باشد؛ تمام این مسایل باید رعایت شود تا مشکل سوءتغذیه و ناامنی غذایی، دیگر در کشور وجود نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha