رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح مصرف بهینه آب در حوزه دریاچه ارومیه، آب مصرفی کشاورزان 40 درصد کاهش پیدا کرده و این سهم در اختیار دریاچه ارومیه قرار می گیرد .

سلامت نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح مصرف بهینه آب در حوزه دریاچه ارومیه، آب مصرفی کشاورزان 40 درصد کاهش پیدا کرده و این سهم در اختیار دریاچه ارومیه قرار می گیرد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، "اسماعیل کریم زاده" در مراسم تودیع ومعارفه مدیر جهاد کشاورزی بوکان که در محل نماز خانه مدیریت جهاد بوکان برگزار شد؛ اظهار داشت: در راستای برنامه های احیای دریاچه ارومیه 198 هزار هکتار از اراضی کشاورزی حوزه این دریاچه به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز می شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: برای اجرای طرح مصرف بهینه آب در حوزه دریاچه ارومیه و کاهش آب مصرفی و نیز تغییر الگوی کشت توسط کشاوزان، آبیاری تحت فشار در مزارع و آبیاری قطره ای در باغ ها در طول پنج سال در این حوزه به اجرا درمی آید.
 
وی گفت: برای اجرای این طرح مبلغ سه هزار و 880 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که طبق جدول زمان بندی شده، این مبلغ هر ساله اختصاص پیدا می کند .
 
کریم زاده ادامه داد : با اجرای این طرح آب مصرفی کشاورزان 40 درصد کاهش پیدا کرده و این سهم در اختیار دریاچه ارومیه قرار می گیرد .
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در مورد برداشت گندم در مزارع استان افزود: پیش بینی می شود که از اراضی دیم و آبی سطح استان آذربایجان غربی امسال 630 هزار تن گندم برداشت شود که از این مقدار پیش بینی می شود 400 هزار تن آن توسط مراکز خرید در تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی از کشاورزان خریداری شود.
 
کریم زاده در مورد استخدام ناظرانی که در جهاد کشاورزی مشغول فعالیت هستند گفت: برابر برنامه ریزی های انجام شده مقدمات مشغول به کار این افراد فراهم و پرونده همه آنها نیز تکمیل شده است که در صورت تامین اعتبار همه افراد واجد شرایط در سازمان جهاد کشاورزی استخدام می شوند.
 
وی با اشاره به اینکه 35 درصد اشتغال استان در زمینه بخش کشاورزی است خواستار توجه و اهتمام ویژه مسئولان کشوری و استانی به منظور تخصیص اعتبارات به این بخش به عنوان اقتصاد اول استان شد.
 
فرماندار شهرستان بوکان گفت : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوکان می تواند با استفاده از ایده ها وتوانایی نیروهای کارامد موجود در مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان در راستای بهبود کشاورزی منطقه ،گام های اساسی بردارد.
 
جمال خسروی با اشاره به پتانسیلهای موجود در بخش کشاورزی شهرستان گفت: بوکان با داشتن بیشترین اراضی کشاورزی در استان آذربایجان غربی رتبه اول تولید گندم را دارد و با مدیریت درست منابع آبی موجود میتواینم در جهت گسترش هرچه بیشتر آبیاری تحت فشار گامهای اساسی برداریم.
 
خسروی ادامه داد: استفاده از کودهای حیوانی به جای کودهای شیمایی وپرهیز از کشت محصولاتی که نیاز به آب فراوان دارد باعث ایجاد تحولات اساسی در میزان تولید محصولات کشاورزی شهرستان خواهد شد.
 
فرماندار بوکان با انتقاد از ساخت وسازهای بی رویه و ایجاد خانه باغهای زیاد در زمینهای کشاورزی مرغوب اطراف بوکان افزود: مدیریت جدید جهاد کشاورزی بوکان باید با نظارت جدی ودقیق از ساخت وسازهای غیر مجاز وتخریب زمینهای کشاورزی جلوگیری نماید.
 
در ادامه این مراسم ،نماینده مردم بوکان در مجلس شواری اسلامی گفت: کشاورزان وتولید گنندگان این عرصه نیروی خط مقدم جبهه تولید در اقتصاد مقاومتی هستند.
 
محمد قسیم عثمانی افزود: باید کشاورزان از طرف مجموعه جهاد کشاورزی مورد تکریم قرار گیرند ودر راستای رفع مشکلات آنها بیش از بیش گام بردارند. وی گفت: اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد با حضور فعال کشاورزان وتولید کنندگان این بخش محقق شده واقتصاد کشور را از تک قطبی نجات خواهد داد.
 
عثمانی با اشاره به نام گذاری امسال به نامه "اقتصادو فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی ادامه داد: امسال مدیران باید با روحیه جهادی وارد حوزه خدمت گذاری به مردم شویم.
 
وی در ادامه با گرامیداشت سالروز ولادت امام حسین (ع) وروز پاسدار گفت: هر کدام از ما باید بتوانیم این لیاقت را در خود ایجاد نمایم تا پاسدار واقعی نظام، رهبری وارزشهای والای انقلاب اسلامی باشیم.
 
عضو کمسیون برنامه وبوجه مجلس شواری اسلامی افزود: همانگونه که پاسداران در راستای دفاع از ارزشهای انقلاب گام بر می دارند کشاورزان نیز باید در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی گام بردارند.
 
در این جلسه از خدمات مدیریت قبلی صدیق رسول زاده تقدیر و مهندس حق گو به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان بوکان معرفی شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha