معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آب در حفظ دریاچه ارومیه و تالاب ها گفت: در حال حاضر برنامه ‌های اجرایی برای آموزش محلی کشاورزان به منظور تغییر الگوی کشت و تغییر الگوی آبیاری را دستور کار داریم.

سلامت نیوز: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آب در حفظ دریاچه ارومیه و تالاب ها گفت: در حال حاضر برنامه ‌های اجرایی برای آموزش محلی کشاورزان به منظور تغییر الگوی کشت و تغییر الگوی آبیاری را دستور کار داریم.

معصومه ابتکار در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از مهم ترین عوامل در محیط زیست بحث آب است که متاسفانه در سال های به این موضوع بی‌ توجهی شده مخصوصا تالاب‌ ها که به صورت جدی شرایط بحرانی پیدا کرده ‌اند.


رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: دریاچه ارومیه با مشکل مدیریت آب مواجه است که البته با تدابیری که در کارگروه احیای آن اندیشیده می شود وضعیت دریاچه بهتر خواهد شد ضمن اینکه نگرش ویژه رئیس جمهور به دریاچه ارومیه نیز باعث دلگرمی است.


وی با اشاره به برداشت از چاه های زیرزمینی تصریح کرد: منابع آب محدودی داریم و حق ‌آبه طبیعت و حق ‌آبه محیط‌ زیست را نمی ‌توانیم در این محدودیت نادیده بگیریم، متاسفانه چندین ‌سال برداشت بی ‌رویه از سفره‌ های زیرزمینی را داشتیم که در حال حاضر برنامه ‌های اجرایی برای آموزش محلی کشاورزان به منظور تغییر الگوی کشت و تغییر الگوی آبیاری را دستور کار داریم.


ابتکار با اشاره به اهمیت آموزش های محلی در بحث مدیریت منابع آب نیز گفت: کشاورزان و باغ داران منطقه باید استفاده خود را از چاه های زیر زمینی که به صورت مجاز است محدود کنند، اگر هم چاه غیرمجازی وجود دارد، آن را ببندند تا حق آبه دریاچه ارومیه را بتوانیم برگردانیم چرا که اگر استفاده از این ذخایر بدون برنامه انجام شود، آسیب های جدی خواهیم دید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha