یک کارشناس تغذیه معتقد است: زنانی که کم خونی دارند تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان و روزه گرفتن تا حد امکان آهن و اسید فولیک مصرف کنند.

سلامت نیوز: یک کارشناس تغذیه معتقد است: زنانی که کم خونی دارند تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان و روزه گرفتن تا حد امکان آهن و اسید فولیک مصرف کنند.

مسعود نصیری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، گفت: افرادی که کمبود برخی از مواد معدنی و ویتامین‌ها را دارند بهتر است در این روزهای باقی مانده تا ماه رمضان این کمبود را جبران کنند.

وی توصیه کرد: در روزهای باقیمانده تا ماه رمضان افراد صبح زودتر از خواب بیدار شوند و حجم غذاهای مصرفی در وعده‌های غذایی خود را کم کنند.

این کارشناس تغذیه در ادامه به نکات تغذیه‌ای که باید در ماه رمضان رعایت شود اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین نیازهای بدن خصوصا در این ایام آب است که لازم است فرد نیمی از آب مورد نیاز خود را با مصرف مستقیم آب و نیم دیگر آن را با مصرف سبزیجات تازه در وعده‌های شام و سحری تامین کند.

نصیری حذف وعده سحر را زمینه ساز چاقی و اضافه وزن دانست و تصریح کرد: زمانی که فرد گرسنه می‌ماند پروتئین‌های بدن وی می‌سوزد و بعد از آن که در وعده‌های افطار و شام غذای زیاد می خورد چربی جایگزین پروتئین‌های مفید بدن می‌شود.

وی افزود: می توان در وعده سحر از غذاهای مختلف از جمله ماکارونی، برنج و خورش، برنج و کباب و ... استفاده کرد، اما نباید بلافاصله بعد از غذا به خواب رفت.

به گفته این کارشناس تغذیه، اذان مغرب آغاز مسابقه خوردن نیست و نباید افراد بلافاصله با معده‌ای که چند ساعت خالی بوده شروع به خوردن غذاهای سنگین کنند.

نصیری خاطرنشان کرد: روزه را می‌توان با نوشیدنی ولرم از جمله آب جوش، چای و شیر و همچنین یک خوراکی شیرین از جمله خرما و موز افطار کرد.

وی زمان مصرف شام را یک ساعت بعد از افطار دانست و افزود: شام هم باید بسیار سبک و حتی رژیمی باشد و از یک تکه مرغ و سبزیجات پخته استفاده شود.

این کارشناس تغذیه اظهار کرد: یک ساعت بعد از شام نیز می توان وعده آخر شب که شامل میوه و سبزیجات است را صرف کرد.

نصیری یادآور شد: معمولا رژیم‌های غذایی نادرست در ماه رمضان می‌تواند اضافه وزن را در پی داشته باشد و توصیه می‌شود افراد برای پیشگیری از چاقی، رژیم مناسبی در این ایام داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha