یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 115283

شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار یک قلاده پلنگ ایرانی کمیاب و در معرض انقراض فاجعه دیگری را برای محیط زیست کشور رقم زدند.

سلامت نیوز: شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار یک قلاده پلنگ ایرانی کمیاب و در معرض انقراض فاجعه دیگری را برای محیط زیست کشور رقم زدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک شکارچی سابقه دار و قصد متخلف برای فروش پوست پلنگ، نیروهای یگان محیط زیست سمنان به صورت ناشناس با فروشنده وارد مذاکره شدند.


عباسعلی دامنگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان در این باره گفت: مامورین پس از پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت برای خرید پوست پلنگ، اعتماد متخلفین را جلب نموده و با بدست آوردن اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه آنان شدند.

وی افزود: محیط بانان پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی وارد مخفیگاه متهمین شده و به تفتیش این مکان پرداختند.
در جریان بازرسی از مخفیگاه متخلفین پوست و سر قطع شده یک پلنگ ایرانی، سر تاکسیدرمی شده یک مرال (گوزن قرمز) و سر یک کل وحشی به همراه یک قبضه اسلحه گلوله زنی غیرمجاز کشف و ضبط گردید.

متاسفانه پوست و سر پلنگ کاملا تازه بوده و طبق اظهارات متهمین حدود ۳ روز پیش از دستگیری در مناطق جنگلی شمال و منتهی به منطقه حاظت شده پرور شکار شده است.
در این رابطه ۲ متهم که از شکارچیان شرور و سابقه دار سمنان هستند دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha