چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 117648

مجری طرح مصدومیت های غیرعمد کودکان و نماینده ایران در یونیسف معتقد است: 53 درصد سلامت انسان ها به سبک زندگی آنها بستگی دارد و تغییر در این سبک می تواند به سلامت افراد کمک کند.

سلامت نیوز: ‌مجری طرح مصدومیت های غیرعمد کودکان و نماینده ایران در یونیسف معتقد است: 53 درصد سلامت انسان ها به سبک زندگی آنها بستگی دارد و تغییر در این سبک می تواند به سلامت افراد کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دل‌آرام علی در نشستی که به منظور بررسی طرح "وضعیت مصدومیت غیرعمد کودکان از دیدگاه ارتباطی، فرهنگی، اجتماعی، رفتاری و هنجاری و تدوین استراتژی ارتباطی جهت پیشگیری از این مصدومیت‌ها" برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این طرح شناسایی دلیل عمده مصدومیت های کودکان، حساس سازی جامعه و مسئولین و آگاه سازی خانواده ها است.

وی با بیان اینکه هفت شهر کشور برای پایلوت این طرح انتخاب شده اند، ادامه داد: شهر جیرفت در کرمان، بندرعباس در هرمزگان، بیرجند در خراسان جنوبی، گناباد در خراسان رضوی، تهران، خرم آباد در لرستان و کرمانشاه شهرهایی هستند که طرح در آنها اجرا می شود.

به گفته نماینده یونیسف این طرح تا کنون در شهرهای جیرفت، بندرعباس و گناباد اجرا شده و کرمانشاه چهارمین شهر کشور است که طرح در ان در حال اجرا می باشد.

‌مجری طرح مصدومیت های غیرعمد کودکان با اشاره به عملکرد چند روزه نمایندگان یونیسف در کرمانشاه و جلسات متعددی که با مسئولین استان برگزار شده، تاکید کرد: با بررسی های انجام شده دو مصدومیت اصلی در کرمانشاه کودکان را تهدید می کند.

وی تصادف کودکان به عنوان عابر پیاده را اولین عامل و مسمویت کودکان را نیز دومین عامل مصدومیت کودکان دانست که آمار بالایی را به خود اختصاص می دهد و از همین رو مورد مطالعه قرار گرفته است.

مجری طرح مصدومیت های غیرعمد کودکان افزود: بخشی از مسمومیت های کودکان که انواع مختلفی دارد مربوط به مسمومیت با مواد مخدر و متادون است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته ‌مجری طرح مصدومیت های غیرعمد کودکان، بعد از اتمام این طرح راهکاری برای تدوین مداخلات پیشگیرانه ترسیم خواهد شد تا آمار مصدومیت کودکان در سوانح و حوادث کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha