یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 118559

نماینده مردم ارومیه در مجلس درباره وضعیت کنونی دریاچه ارومیه پس از آغاز اقدامات دولت برای احیای این دریاچه گفت: در حال حاضر دریاچه در بدترین وضعیت خود قرار دارد.

سلامت نیوز: نماینده مردم ارومیه در مجلس درباره وضعیت کنونی دریاچه ارومیه پس از آغاز اقدامات دولت برای احیای این دریاچه گفت: در حال حاضر دریاچه در بدترین وضعیت خود قرار دارد.

عابد فتاحی در گفت و گو با پانا، با اعلام اینکه 90 درصد دریاچه ارومیه خشک شده است، اظهار داشت: خوشبختانه دولت حساسیت ویژه ای را به مساله احیای دریاچه دارد که می بینیم از ابتدای کار دولت یازدهم توجه به دریاچه ارومیه جزو اولویت برنامه های دولت بود. اما وقتی درباره احیای دریاچه ارومیه مباحث سیاسی مطرح می شود خیلی ناراحت کننده است.


وی ادامه داد: دریاچه ارومیه جزو زیستگاه های بی نظیر کره زمین است. البته اقدامات دولت برای احیای این دریاچه آغاز شده و از نظر پژوهشی و کارهای مطالعاتی اقدامات خوبی صورت گرفته به این معنی که تیم کارشناسی خوبی بر روی طرح نجات دریاچه انجام شده اما هنوز کارهای اجرایی را نمی توان پیش بینی کرد چرا که در یک پروسه زمانی 10 ساله طول خواهد کشید تا نتیجه طرح نجات دریاچه ارومیه خودش را نشان دهد اما مراحل اولیه آغاز شده است.


نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به ورود مجلس به طرح نجات دریاچه ارومیه گفت: طرح یک فوریتی نجات و احیای دریاچه ارومیه و تالاب‌ های کشور امروز مورد بررسی قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha